Politikai tett az ivás
Arra utalva, hogy a Coca Cola a muzulmánok között is népszerű, Mathlouti kifejtette: - A világ minden részében élő muzulmánok olyan ostobák, hogy pénzüket az amerikaiaknak adják, akik azon fegyvereket vásárolnak, amelyekkel azután megölik őket (a muzulmánokat)"
Ezt a vállalkozó szerint azzal küszöbölhetik ki a muzulmánok, hogy Mekka kólával oltják szomjukat. Az üdítő fogyasztása az ő szemében politikai tett: "egyértelmű elutasítása George Bush amerikai elnöknek és barátainak", az "amerikai hegemóniánának", mint olyannak - hangoztatja Mathlouthi, aki persze nem tagadja, hogy természetesen pénzt is akar keresni a Mekka kólával. Nyereségének tíz százalékát azonban átutaltatja Palesztínába és Európában működő olyan szervezetekhez, amelyek elkötelezték magukat a jólét és a világbéke támogatása mellett.
Ötven kóla van már
Kereken ötven, a kólához hasonló bojkottital létezik már, de Mathlouthi szerint egyiknek sincs említésre méltó sikere. Az ő Mekka kólája azonban kapható két nagy francia szupermarket láncolat több üzletében. Állítólag már Németországban, Belgiumban és Hollandiában is megvásárolható a citromízű üdítőital.
Az Arab Liga több mint fél évszázada bojkottot hirdetett mindazon vállalatok ellen, amelyek Izraellel kereskednek. Volt idő, hogy 8500 termék és cég volt feketelistán, de csaknem egy évtizede nem igazán érvényesül már a bojkott.