Sok a panasz az amerikai légitársaságokra

2008.05.21. 08:08
A légi utasok 2001 óta nem voltak olyan elégedetlenek az amerikai légitársaságokkal, mint 2008 első negyedévében - derül ki a University of Michigan fogyasztói elégedettségi indexének alakulásából.

Az egyesülési tárgyalásokat folytató US Airways Group és United Airlines mindössze 54, illetve 56 pontot ért el a 100-as skálán, a Continental Airlines megítélése pedig 10 százalékkal, 62 pontra csökkent. A hamarosan a Delta Air Lines tulajdonába kerülő Northwest Airlines pontszáma 7 százalékkal, 57-re esett, a Deltáé viszont 2 százalékkal, 60 pontra, a Southwest Airlinesé pedig 4 százalékkal, 79 pontra emelkedett. Ez utóbbi vállalat 15 éve vezeti a fogyasztói elégedettségi rangsort.

A társaságok megítélése részben azért romlik, mert a biztonsági ellenőrzések miatt nagyon sok a késés, az eltévedt csomag, elszalasztott átszállási lehetőség, részben pedig azért, mert az üzemanyagok rendkívüli drágulása immár a jegyárak emelkedésében is megmutatkozik. Az elmúlt öt hónapban hat kisebb légitársaság ment csődbe, mert képtelen volt lépést tartani a szárnyaló üzemanyagárakkal.

Az Air Transport Association (ATA) szakmai szövetség becslése szerint az utazás megdrágulása miatt az idén nyáron 2,7 millióval kevesebben szállnak repülőre az Egyesült Államokban, mint 2007 június-augusztusában. Az ATA szerint addig nem csökken a késések száma, amíg a kormány nem javítja a légi forgalom ellenőrzésének technikai hátterét.