A kínaiak Levisben járnak

2007.04.12. 08:00
Az amerikai Levi Strauss Co. ruházati cég 61 százalékkal, 87 millió dollárra növelte nettó profitját az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, miközben az árbevétel 7 százalékkal 1,04 milliárd dollárra emelkedett.

A társaság, amelynek története a több mint száz évvel ezelőtti kaliforniai aranylázig vezethető vissza, elsősorban drágább, prémium kategóriába illeszkedő farmerjei és más ruházati cikkei értékesítéséből profitált. A cégnek az elmúlt évben sikerült megállítania az árbevétel csökkenésének tendenciáját, amiért komoly áldozatokat hozott: jelentős elbocsátásokat hajtott végre és hazai termelését külföldre telepítette.

A Levi Strauss legfontosabb piacán, az észak-amerikai régióban az átlaggal megegyezően, 7 százalékkal nőtt a forgalom, ami főként a férfiak vásárlásainak köszönhető. A fiatal férfi, illetve a fiú vevők az imázs kedvéért hajlandónak bizonyultak megfizetni a márka magasabb kiskereskedelmi árait.

Európában az árfolyamhatást figyelmen kívül hagyva 10, a dollár gyengülését beszámítva egy százalékkal növelte árbevételét a társaság, ez a piac tehát kevésbé tolerálja a farmer ősatyját termelő cég termékeinek magasabb árát.

Az ázsiai-csendes-óceáni térségben átlag négyszázalékos forgalomnövekedést ért el a Levi Strauss, ám Kínában 60 százalékos volt a bővülés.