Egyre többször romlanak el a Mercedesek

2001.05.09. 12:38
Az elmúlt két évben háromszorosára nőtt az az összeg, amelyet a Mercedes-Benznek a garanciális időn belül elromló gépkocsik javítására félre kell tennie - írja a Financial Times. A luxusautók romló minősége nehéz helyzetbe hozta a társaságot, amelynek részvényárfolyama zuhant a frankfurti tőzsdén. Az anyacég, a DaimlerChrysler nem kommentálta a hírt, a magyar vezérképviselet viszont fordított tendenciáról számolt be.Az elmúlt két évben háromszorosára nőtt az az összeg, amelyet a Mercedes-Benznek a garanciális időn belül elromló gépkocsik javítására félre kell tennie - írja a Financial Times. A luxusautók romló minősége nehéz helyzetbe hozta a társaságot, amelynek részvényárfolyama zuhant a frankfurti tőzsdén. Az anyacég, a DaimlerChrysler nem kommentálta a hírt, a magyar vezérképviselet viszont fordított tendenciáról számolt be.

Sírnak a zöldségesek

A DaimlerChrysler cégcsoportnak - melynek a Mercedes-Benz a luxus-divíziója - tavaly 1,7 milliárd eurót (439 milliárd forint) kellett kifizetnie garanciális autói után - számolt be a Financial Times. A társaság részvénye a DAX-indexen belül az egyik legnagyobb esést produkálva kedden 1 százalékot vesztett a frankfurti tőzsdén. A papírok idén összesen 25 százalékot nyertek.

Stresszes menedzserek rombolják a nimbuszt

A legendás autók minőségének gyengülését azzal magyarázzák, hogy a cég menedzsereire hatalmas nyomás nehezedik: kurtítsák a lehető legrövidebbre a fejlesztésekre szánt időt. A márka az utóbbi időszakban ráadásul két új kompakt modellel - az A és az M-osztállyal - is a piacra lépett, ami még hajszoltabbá tette a fejlesztési részleget, de az okok között szerepel az is, hogy a Mercedes személyautókból egyre többet adnak el.

A brit lap szerint a 2000. évi garanciális költséget durván ugyanakkora összeget tettek ki, mint a fejlesztésekre költött summa. A cég például minden egyes eladott M-osztályú Mercedes után - ezek nagyjából 50 ezer euróba (13 millió forint) kerülnek - 2500 eurót (646 ezer forint) kénytelen félretenni.

Jürgen Schrempp, az autóipar Sziszüphosza

A problémák a lehető legrosszabbkor jöttek Jürgen Schremppnek, a stuttgarti székhelyű óriáscég vezetőjének, akinek egyszerre kell megküzdenie a csoporthoz tartozó Chrysler és Mitsubishi gyengélkedésével.

Az az átkozott luxus

A DaimlerChrysler nyereségének egyre nagyobb hányadát adja a luxusautórészleg. A cég tavalyi, 5,2 milliárd márkás működési nyereségének már a felét hozták a Mercedes-Benz személyautói. A DaimlerChrysler nem kommentálta a Financial Times értesülését, mondván, az "üzletileg érzékeny" információ, annyit viszont megjegyeztek, hogy "a verseny élesedett és az az általános tendencia, hogy a gyártók szélesítik a garanciális szolgáltatásokat".

Nálunk nem gyűrűzött be a nemzetközi helyzet

Magyarországot egyáltalán nem érintette a minőségromlás - derül ki a Mercedes-Benz hazai vezérképviselete, az MB Autó Magyarország Kft. szóvivője, Andriska Stefan adataiból. A sajtófőnök az Indexnek azt nyilatkozta, hogy az utóbbi időben nemhogy nem tapasztalták a garanciális kifizetések növekedését, hanem éppen ellenkezőleg: csökkent a garanciára kiadott összeg. Az MB autó Magyarország 1999-ben majdnem 2000, tavaly 2331, az idén eddig 710 személy- és haszonjárművet adott el.