Lokalizáció
Az országban erősödő fogyasztói szemlélet arra szorítja a helyi autógyárakat és azok beszállítóit, hogy világszintű összehasonlításban is nagyon gyorsan módosítsák kínálatukat. A GM China járműveinek belsejét hat hónaponként kell megváltoztatni a folyamatosan átalakuló fogyasztói igények miatt. Ez az oka annak, hogy a GM vezetőinek az úgynevezett lokalizáció okozza a legnagyobb fejfájást. Jelenleg a GM kínai vállalata beszállítói körének hatvan százaléka belföldi érdekeltség, a felhasznált alkatrészek 40 százaléka pedig importból származik.
A lokalizáció feladatát ráadásul csak nehezíti, hogy a kínai autópiac 20 százalékos ütemben növekszik, aminek követése önmagában sem kis feladat. Manapság a Kínában eladott járművek életciklusuk első két évében alapvetően import alkatrészekkel szervizelhetők, s ez így marad, amíg ki nem alakul a feladatot átvevő helyi beszállítói kör. Ma már Kínában is kulcskérdés a jó minőség. A sanghaji GM Automotive Co. Ltd. példát mutat e téren: egymillió termékéből mindössze 24-ben fordul elő selejtes rész, miközben az anyavállalat egyesült államokbeli beszállítói 34-es arányt tudnak felmutatni. "Ha a világ legnagyobb autógyártója akarunk maradni, akkor Kínában is a legnagyobbnak kell lennünk!" - összegzi Andersson a GM cégfilozófiájának Kínára vonatkozó részét.