Az eddig az "ízlésesen igényes" vonalon mozgó Playboy Inc. átnyergel a keménypornóra |
Haggyá' má' a csöcsökkel!
Amikor Hugh Hefner 1953-ban piacra dobta az erotikus fotókat és sajátos humort vegyítő Playboy magazint, az a maga területén forradalmi lépés volt a tömegkommunikációban, de az utóbbi években sorra bekeményítő riválisok mellett a cég kínálata mára elhalványult, hadd ne mondjuk: elpuhult.
A pornócsatornák bevételei az utóbbi időben jelentősen növekedtek, mivel a nézők ma már otthonról rendelhetik meg a filmeket - magyarázta Christie Hefner, az alapító korszerű leánya.
Mintha a Rába Vagon- és Gépgyár indítana pornóadót
Az utóbbi években komoly, mainstream cégek sem szégyellték pénzüket a pornóiparba fektetni. Az AT&T Broadband nevű leánya kábelen terjeszti a legkeményebb szexet. A General Motors tulajdonában lévő DirecTV pedig tavaly körülbelül 150 millió dollárt termelt pornófilmekből.
A pay-per-view szisztémában kínált pornófimek tavaly az Egyesült Államokban összesen 465 millió dolláros bevételt hoztak, ami több mint egynegyede a műholdas és kábeles műsorszórók teljes, 1,73 milliárd dollárra rúgó pay-per-view bevételének - derül ki a Kagan World Media adataiból.
A nevüket ezért nem adják
Jeff Hoskins iparági elemző szerint az a tapasztalat, hogy minél keményebb a pornó, annál nagyobb a kereslet. A Playboy ennek ellenére meg szeretné őrizni a nevéhez fűződő képzeteket, így a most megszerzett 3 tévécsatornát nem a Playboy, hanem a Spice márkanév alatt fogja futtatni.
Ott cincognak az online jogok is
A társaság a nagy bevásárlással az online pornográfia izmosodására is reagál. A Hefner-lány ugyanis közölte: az üzlet során megszerezték a sugárzott filmek internetes közlési jogait is. A tőzsde igen pozitívan reagált az üzletre. A bejelentés hírére a Playboy árfolyama 12 százalékkal megugrott.