Lebukott a Microsoft kamu kampánya

2002.10.16. 11:44
Vissza akart vágni a Microsoft az Apple nemrég futtatott, Switch című reklámkampányáért, amelyben átlagos felhasználók mondják el, miért váltottak PC-ről Macintoshra. A cég weboldalán meg is jelent a mű, amelyet azonban hamar le kellett szedniük, mivel furfangos riporterek és felhasználók kiderítették, hogy az abban szereplő nő a Microsoft zsoldjában álló PR-cég alkalmazottja.
Talán amiatt lett sikeres az Apple kampánya (amelyben nevüket és foglalkozásukat is közlő átlagemberek beszélnek az áttérés okairól) hogy egyik szereplőjét marihuána fogyasztással gyanúsították meg és kultfigurává vált . Talán nem. A nagy ellenlábas mindenestre megirigyelte az ötletet és a maga módján válaszolt.

Szabadúszó zsoldos

Az Apple reklámjával ellentétben a Microsoft "megtértje" nem közli nevét, annyit azonban elárul magáról, hogy szabadúszó újságíró. A hölgy azt magyarázza, hogy nyolc évnyi hűséges Mac-használat után miért és mennyire könnyen tudott áttérni a sokkal használhatóbb XP operációs rendszerre, ráadásul Apple gyártmányú nyomtatóját és kézi számítógépét sem kellett eldobnia az új szoftver miatt.

Az AP hírügynökség szemfüles újságírói, illetve Microsoft-gyűlölő felhasználók rövid úton kiderítették, hogy a névtelen júzer nem más, mint Valerie G. Mallinson, egy Microsoft-zsoldban álló PR-cég munkatársa. "Azt hiszem elárulhatom az igazságot. Én voltam az. Én vagyok az áttérő" - vallott a beépített ember a Wired magazinnak.

Leszedték

A csíny kiderülte után a Microsoft villámgyorsan leszedte a reklámot weboldaláról, ám olvasóink azt megtekinthetik a Google archívumában .

A lebukás - az óriáscég fanatikus utálóinak táborára gondolva - törvényszerű volt. A gyanakvó olvasók villámgyorsan kisasolták, hogy a reklámban szereplő fotó a Getty Images fotóügynökség megvásárolható zsánerképei közé tartozik . A slashdot.org oldal felhasználói ezután elkezdtek nyomozni a nő után, akiről kezdetben annyit lehetett tudni, hogy 170 centi magasságú szabadúszó író, aki korábban Lexus márkájú gépkocsit bérelt és 183 centi magas férje van.

A Microsoft elismerte, hogy a reklám főszereplőjének névtelensége, illetve az ügynökségi fénykép felhasználása alappal kelthettek olyan gyanút, hogy az általa mondottak sem igazak. A reklámot ezért hétfőn leszedték, de a vallomástevő nő nevét ezután sem árulták el. Ahhoz az állításhoz viszont ragaszkodtak, hogy az asszony Microsoft-ügyfél.