Lehessen-e támogatni?
Enyhíteni készülnek azon a szabályon is, hogy a cégeknek fel kell adniuk az alacsony kihasználtságú vonalakat. Loyola de Palacio közlekedési biztos szóvivője szerint jó szemmel néznék, ha a légitársaságok szövetkeznének a kevésbé kihasznált vonalakon. Palacio hivatala ugyanakkor még nem tartja annyira súlyosnak a helyzetet, hogy felhatalmazza a kormányokat közvetlen támogatások vagy például a megemelt biztosítási díjak kifizetésére.
Washingtonban a szenátus elé kerül egy olyan javaslat, amely 3 milliárd dolláros gyorssegélyt utalna ki az amerikai légitársaságoknak.
Sokkal kevesebb utas
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint az iraki háború 10 milliárd dollárral növelheti a társaságok összesített veszteségét. A szervezet borúlátóbb az EU biztosánál, ugyanis úgy látja, hogy az iparág története egyik legkomolyabb krízise előtt áll. Úgy becsülik, hogy az utasforgalom 15-20 százalékkal is csökkenthet.
A legnagyobb dől össze elsőnek?
A válság első komoly áldozata az az American Airlines, a világ legnagyobb légitársasága lehet. A Reuters legfrissebb információja szerint a cég vezetői titokban arról tárgyalnak, hogy már a jövő héten csődvédelembe menekülnek. Az American részvényei tavaly szeptember 11-e óta értékük 90 százalékát elvesztették. A fanatikus terroristák által eltérített négy utasszállító közül kettő volt az AA gépe. Már csődvédelem alatt áll két kisebb cég, a United és a US Airways, valamint a még kisebb Hawaiian Airlines.