A felnőtt dönt?
Mindez alaposan meglepte a szakértőket, annál is inkább, mert a társasjátékok dobozainak csinosításán kívül a gyártók semmit nem tettek a termék megújításáért, felfrissítéséért.
Ulrich Schädler, a Svájci Játékmúzeum igazgatója úgy véli, a társasjátékok reneszánsza a szülők ízlésének köszönhető: "A felnőttek ugyanolyan befolyással vannak gyermekeikre, mint fordítva. Ha a Monopoly népszerű, ez azért van, mert a felnőttek legalább annyira kedvelik, mint a gyermekek."
A Lego is arat
Mások úgy vélekednek, hogy a hagyományos társasjátékok népszerűsége a tévés vetélkedők elszaporodása miatt növekszik. Maurice Calanca, a Manor marketingigazgatója szerint csupán múló hóbortról van szó: "Más piacokhoz hasonlóan, a játékpiacon is a divatirányzatok érvényesülnek. Amennyiben a társasjátékok népszerűsége még jövőre is nő, akkor kezdhetünk a kereslet valós módosulásáról beszélni."
Nemcsak a társasjátékok voltak szokatlanul népszerűek 2003 karácsonyán - a képességeket és a képzelőerőt fejlesztő kreatív játékok szintén teret hódítanak. Rekordbevételeket jeleztek a Playmobilok, Legók, más hasonló építő-játékok esetében is, sőt a játékvonatok és a fából készült játékok is nagy számban fogytak.