A határtól Splitig tartó 512 kilométeres útvonal így körülbelül ugyanannyi idő alatt tehető meg, mint amennyi idő alatt a Budapesttől Letenyéig a 234 kilométert megtehetjük. Az utóbbi években a horvát kormány infrastruktúra fejlesztési erőfeszítései nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedőnek mondhatók, melynek következtében az ország turizmusa is látványos fejlődésen ment keresztül.
A portfolio.hu egy jelentős német utazási iroda képviselőjétől megtudta, a balatoni foglalásaik idén eddig 20 százalékos csökkenést mutatnak tavalyhoz képest, míg a horvát foglalások mintegy 350 százalékkal emelkedtek. Magyarországon sem lehet sokkal kedvezőbb a helyzet, hiszen Budapestről például csupán mintegy 4 órával kell többet autózni ahhoz, hogy a Balaton helyett a horvát tengerbe lógathassuk a lábunkat.
Nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy mit mutattak fel az eddig a magyar kormányok az infrastruktúra fejlesztés terén. A GKM oldaláról letölthető ábrán tökéletesen kirajzolódik, mennyi gyorsforgalmi úttal rendelkezik Magyarország és mennyi épül a közeljövőben. Ha minden jól megy 2006 végére már Budapestről is teljes egészében autópályán juthatunk el Letenyéig, valamint valószínűleg megépül majd az M6-os Dunaújvárosig tartó szakasza. Az M5-ös Szegedig nyúlik majd, illetve Nyíregyháza és Debrecen is bekapcsolódik az autópálya közlekedésbe.