Panaszkodnak az üdítőreklámokra
A hazai teafogyasztók száma az utóbbi években gyorsan nőtt, de a lendület idén megtört. A termelők szerint a Coca és a Pepsi intenzív reklámkampányának köszönhető, hogy egyre többen pártolnak át az üdítőitalokhoz.
Mi lesz az ellencsapás?
"Mi sosem tudunk majd annyit költeni reklámra, mint az amerikai gyártók" - panaszkodik a Tea Association képviselője. Ennek ellenére a szövetség azt tervezi, hogy a kereskedelmi minisztériummal összefogva ellenkampányba kezd, és megpróbálja felvenni a versenyt az amerikaiakkal.
Külföldön az olcsóbbat keresik
A teaipar helyzetén az export sem segít, hiszen az évi 850 millió kilogramm teafűnek mindössze egyötöde megy exportra. A külföldi piacokon a már említett országokból származó olcsóbb tea még nagyobb előnnyel indul, hiszen ott már a - WTO által is sűrűn kritizált - indiai védővámok sem segítenek.