Szerződésbontással fenyegetik Szerbiában a TriGránit, ha tizenöt napon belül nem kezdi meg Belgrád új központi pályaudvarának építését. A szerződést tavaly júniusban írták alá, miután Demján Sándor cége megnyerte a pályázatot.
A megbízó Szerb Vasutak (Zeleznice Srbija) vezetői szerint a munkálatok, amelyek első fázisát 2008 végéig be kellene fejezni, a TriGránit verseny utáni, pótlólagos követelései miatt nem kezdődtek el. A cég egyebek mellett az építési terület mintegy 30 millió eurós megváltási összegének eltörlését, vagy legalábbis csökkentését követeli, jóllehet a pályázat feltételei között ez a tétel is szerepelt, állítják a szerbek.
Ha a TriGránit nem kezdi el a munkát, a megrendelő vagy tárgyalásokat kezd a pályázat második helyezettjével, vagy új pályázatot ír ki.
A nagyberuházás első üteme, amely 200 millió eurót ér, tartalmazza a 105 sínpáros központi pályaudvart, a fölé emelt 128 ezer négyzetméteres üzletközpontot és a szintben hozzá csatlakozó, összesen 10 ezer négyzetméter kereskedelmi részt. A második ütemben még mintegy 170 ezer négyzetméternyi üzlettérnek kellene megépülnie.
Djordje Bobic, Belgrád főépítésze a Politika című újságnak elmondta, lehetséges, hogy pontatlan volt a pályázat kiírása, és ez lehetőséget ad a TriGránitnak pótlólagos követelésekre. Egy biztos: megkapta a területet, tudja, mit kell tennie, és sem kevesebbet, sem többet nem akarhat, mint amennyit a feltételek alapján elérhet, tette hozzá Bobic.
A beruházásnak nehéz sorsa van: harminc éve, 1977-ben kezdték el, területén daruk állnak, befejezetlen épületszerkezeteket látni, és még senki sem tudja, mikor készül el.