A londoni önkormányzat mintegy 20 négyzetkilométernyi terület útjainak használatára vet ki napi 5 font díjat munkanapokon reggel hét óra és este fél hét között.
A térség főútvonalaira 230 térfigyelő videokamerát szerelnek fel, hogy a gépkocsik rendszámtáblájának azonosításával megállapítsák, tulajdonosaik fizetik-e a díjat. A bliccelőkre 80 fontnyi bírságot szabnak ki.
A befolyó díjak a tömegközlekedés fejlesztésére mennek
Livingstone közölte, az intézkedéstől azt várják, hogy legalább negyedével csökkenti a városközpont útjainak zsúfoltságát.
Az útdíjból származó bevételt - az előzetes számítások szerint évi 150 millió fontot - a főváros vezetői a londoni tömegközlekedés fejlesztésére kívánják fordítani.
A műholdas adófelügyelet
Az útdíj bevezetésével London központjában Ken Livingstone főpolgármesteri választási programjának egyik központi elképzelését valósítja meg.
Az ellenzéki Konzervatív Párt elutasítja az útdíjat, a munkáspárti kormány viszont maga is útdíj bevezetésén gondolkodik, mégpedig országos méretekben.
Egy a hétvégi sajtóértesülés szerint a közlekedési minisztérium hosszú távú tervei között szerepel, hogy megadóztatja a legzsúfoltabb autópályákat, főútvonalakat használó autósokat. A tárca elképzelése szerint mérföldenként 45 penny (180 forint) úthasználati díjat vetnének ki, amelyet műholdas követőrendszer segítségével hajtanának be az autósokon.