Duplán számolta a felvett pénzeket a Visa

2008.01.18. 07:35
A hét elején rosszul működött a Visa nemzetközi kártyatársaság elszámolórendszere, így egyes készpénzfelvételek többszöröséről küldött elszámolást a bankoknak. A Visa szerint a hibás tranzakciók általában nem jelentek meg az ügyfelek számláin, és a hiba egyébként is csak a tranzakciók egy század százalékát érintette.

A magyarországi hitelintézetek által kibocsátott Visa-kártyákkal e hét elején végrehajtott egyes készpénzfelvétek esetében a kártyatársaság szerdán olyan elszámolást küldött a bankoknak, amely a felvett összeg többszörösét tartalmazhatja - derül ki az OTP Bank csütörtöki közleményéből.

A Visa Londonban azt közölte, hogy a hibás tranzakciók az esetek zömében nem jelentek meg a kártyatulajdonosok számláin. Az OTP leírása szerint "a Visa Europe Services Inc. a 2008. január 14-én, hétfőn az idegen ATM-eken a magyarországi hitelintézetek által kibocsátott Visa-logós bankkártyákkal végrehajtott készpénzfelvételi tranzakciókról 2008. január 16-án, szerdán rossz elszámolási állományt küldött, amely a valós tranzakciós összeg és díj helyett azok többszörösét tartalmazta".

Az OTP a saját eszközeivel kezdte meg csütörtökön a hibás tranzakciós és díjtételek jóváírását, miután "a Visa Europe Services Inc. ígéretével szemben a javított, azaz a valós számokat tartalmazó elszámolási adatbázis ez ideig nem érkezett meg". A Visa londoni központjában ugyanakkor azt közölték: az "ügyet gyorsan rendbe hozták", és a cég együttműködik az érintett bankokkal a tranzakciós hibák korrekciója végett.

A londoni Visa-közlemény úgy fogalmaz, hogy a cég kedden, január 15-én észlelt "rövid ideig tartó" problémákat "kis számú európai piacon, korlátozott számú tranzakció esetében". A Visa szerint ezekben az esetekben a rendszer "megkétszerezhette" a tranzakciókat.

A cég szerint a hiba az Európában végrehajtott összes Visa-kártyaügylet "kevesebb mint 0,01 százalékát" érintette. A Visa és tagbankjai "gyorsan közbeléptek", megpróbálva megakadályozni, hogy a probléma egyáltalán megjelenjen a kártyatulajdonosok bankszámláin, áll a közleményben.

A közlemény kitér arra, hogy az érintett tagbankok többsége még azelőtt "utolérte" a megkétszerezett tranzakciókat, hogy azok elérték volna a kártyatulajdonosok számláit. A Visa londoni központja mindazonáltal sajnálkozását fejezte ki "az okozott kényelmetlenség" miatt, és azt tanácsolta "bármely olyan kártyatulajdonosnak, akinek aggályai merülnek fel", hogy lépjen érintkezésbe a kártyakibocsátó bankkal.