Vakmerő hamburgerzabalók fittyet hánynak a BSE-re |
Az étteremlánc teljesítménye az Egyesült Államokban stagnált, de a betegségtől rettegő Európában jelentősen - Németországban például 9 százalékkal - esett a forgalom. A Diageo pénzügyi igazgatója, Nick Rose kiábrándítónak nevezte, hogy a Burger King működési eredménye 25 millió fonttal csökkent.
Legszívesebben csak szeszben utaznának
A fő profilt jelentő szeszkereskedelem viszont igen eredményes volt, hiszen a teljes csoport nyeresége 9 százalékkal 1,98 milliárd fontra szökött fel. A legkelendőbbek a társaság luxusmárkái - Johnnie Walker, Smirnoff és Guinness - voltak, ezért is szeretnének megszabadulni a hamburgerektől. A kilátások rövid távon ugyanakkor nem bíztatóak, hiszen azt Rose is elismerte, hogy a következő hat hónapban nem számítanak a gyenge szendvicstrend megfordulására.