Az árbevétele, melynek 80 százalékát a hirdetési bevételek adták, 166 millió dollárra csökkent a bázisidőszakban elért 295 millió dollárról.
Példátlanul rossz üzleti klíma
Terry Semel vezérigazgató a piaci várakozásoktól kissé elmaradó eredményt elsősorban a példátlanul rossz üzleti hangulattal magyarázta, de természetesen nem hagyta ki a joker-argumentumot, az Egyesült Államok elleni terrortámadások hatását sem.
Az eredménybeszámoló szerint 2-3 millió dolláros bevételkisést okozott a cégnek, hogy a szeptember 11-dikei terrotámadások miatt későbbre kellett halasztani bizonyos üzleti terveket.
Az utolsó negyedéveben alig emelkedik az árbevétel
A médiavállalat emellett arra figyelmeztetett, hogy a negyedik negyedévben árbevétele csupán 160-180 millió dollár között lesz az elemzők által várt 190 millió helyett. Az egész éves árbevétel pedig 688-708 millió dollár között alakul, szemben a piac által jelenleg várt 720 millió dollárral.
Novemberben Semel előáll az új stratégiával
Ennek ellenére a Yahoo 2001-ben továbbra is részvényenként 5 centes működési eredményt vár, melyet költségcsökkentéssel kíván elérni. A költségcsökkentési tervet, mely elbocsátásokat is magában foglalhat, és a régóta ígért új üzleti stratégiát Semel november 15-én ismerteti.
A vezérigazgató, akitől a piac a hirdetésbevételektől való függés csökkentését reméli, az elemzőkkel folytatott konferenciabeszélgetésen - a Reuters beszámolója szerint - csupán annyit közölt, hogy a vállalat jelenlegi 1,7 milliárd dolláros készpénzállományának egy részét a nagy növekedéssel kecsegtető vállalati szolgáltatások fejlesztésébe fekteti be.
Továbbá szolgáltatásaikkal a modemesek helyett egyre inkább a szélessávú internetkapcsolattal rendelkezőket kívánják megcélozni, és jövőre egyre több, korábban ingyenes szolgáltatást tesznek fizetőssé.