Kedvezőek a T-Mobile és az Ericsson közös LTE-tesztje során eddig szerzett gyakorlati tapasztalatok

2010.03.16. 14:58
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

A HSPA bevezetése óta dinamikusan nő a mobilinternet-előfizetők száma és erőteljesen bővül a használat is. A T-Mobile több mint 430 ezer mobilinternet-előfizetője által forgalmazott adatmennyiség több mint 90%-a már a HSPA-hálózathoz köthető. A mobilinternet elterjedése és sikere tehát egyértelműen a hálózat által biztosított nagyobb sávszélességnek köszönhető. A jövőben a még jobb minőségű multimédiás tartalmak elterjedésével, a HD-videók és később a 3D-s képalkotás térhódításával, a mobilhálózatra kapcsolódó és adatot forgalmazó mobileszközök számának drasztikus növekedésével a mostaninál is jóval nagyobb sávszélességre lesz szükség. A várható igények kiszolgálására a megoldást a mostani 3G/HSPA-hálózatok következő generációja, a több ügyfelet nagyobb adatátviteli sebességgel hatékonyabban ellátni képes LTE (Long Term Evolution) technológia megjelenése jelenti majd.

A legkorszerűbb, következő generációs mobilhálózatok, azaz NGMN (Next Generation Mobile Network) kereskedelmi bevezetése és szélesebb körű elterjedése néhány év múlva várható. Az addig rendelkezésre álló időszakban lehetőség nyílik az NGMN körébe tartozó LTE hálózati eszközök és végberendezések átfogó és teljes körű tesztelésére. A felkészülés jegyében a T-Mobile és az Ericsson közös LTE-teszt keretében több lépésben vizsgálja az LTE-hálózat valós körülmények közötti működtetését.

A két cég szakemberei 2009 októberében a Szerémi úti központban kezdték meg az adat- és hangszolgáltatásra egyaránt alkalmas LTE tesztrendszer kiépítését. Elsőként a maghálózat (Core Network) elemei kerültek telepítésre, ezek beüzemelésére 2009 decemberében került sor. Az indulástól működő laborállomás segítségével a több lépcsős sebességnövelés első lépéseként január közepe óta már az első szakaszban elérhetővé vált a 48 Mbps letöltési sebesség. A T-Mobile és az Ericsson tapasztalatai kedvezőek, az első teszteredmények is megerősítik, hogy az LTE majdani bevezetése a szolgáltatók és a felhasználók számára is jelentős lépésnek tekinthető.

A több szakaszban, valós körülmények között megvalósuló LTE-teszt során az adatátviteli sebesség jelentős növelése, a kísérleti és az első generációs, kereskedelmi forgalomban már elérhető LTE-eszközök lehetőségeinek feltérképezése a fő cél. A teszt további fázisában a jelenlegi 3G rendszerénél 4x nagyobb (20 MHz) sávszélességű rádiócsatornán az LTE-teszthálózaton várhatóan elérhető lesz a 100 Mbps maximális letöltési sebesség is.

A Magyar Telekom mobilszolgáltatásainak márkája, a T-Mobile az Ericssonnal együttműködve Magyarországon elsőként tette elérhetővé a 3G-t és a HSDPA-t, és piacvezető mobilinternet-szolgáltatóként tervei szerint vezető szerepet játszik majd az NGMN gyors hazai meghonosításában is. Az Ericsson kulcsszereplő az LTE technológia globális elterjedésében, ezidáig öt jelentős - összesen több mint 240 millió ügyféllel rendelkező - globális mobilszolgáltatóval írt alá kereskedelmi LTE-megállapodást.

A T-Mobile-ról:

A T-Mobile a Magyar Telekom mobil szolgáltatásainak márkája. A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja.

További információk a www.t-mobile.hu weboldalon találhatók.

Az Ericssonról:

Az Ericsson a világ vezető szállítója a távközlési hálózatüzemeltetők részére szánt technológia és szolgáltatások terén. Az Ericsson piacvezető a 2G, 3G és 4G mobil technológiák területén. Az Ericsson által támogatott hálózatok több mint 2 milliárd előfizetőt szolgálnak ki, továbbá piacvezető a menedzselt szolgáltatások nyújtásában is. A vállalat termékválasztékának része a hálózatüzemeltetőknek, vállalatoknak és a média iparágnak kínált mobil és vezetékes hálózati infrastruktúra, távközlési szolgáltatások, szoftverek, szélessávú és multimédiás megoldások. A Sony Ericsson és az ST Ericsson vegyes vállalatok a fogyasztók számára funkciógazdag személyes mobileszközöket kínálnak.

További információk a www.ericsson.com weboldalon találhatók.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.