Ivett, Frida
6 °C
16 °C
2012.03.22. 15:26 Módosítva: 2012.03.22. 15:41
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A modern eszközök minket szolgálnak: egyszerűbbé teszik az életünket – ezt a felfogást vallja az épületautomatizálással foglalkozó Loxone Kft.

Hiába állnak rendelkezésre modern, ráadásul energiahatékony megoldások, Magyarországon gyakran még mindig az évtizedekkel ezelőtti villanyszerelési módszereket alkalmazzák. Ez a tapasztalat ösztönözte Schmidt Andrást, az épületautomatizálással foglalkozó Loxone Kft. ügyvezetőjét arra, hogy beindítsa intelligens otthonokkal foglalkozó vállalkozását. Lakás, amely az időjárás-előrejelzés alapján maga állítja be az ideális szobahőmérsékletét? Okostelefonunkon látjuk, ki áll a kertkapuban, és engedjük be a vendégeket? Ház, amely magától lehúzza a redőnyöket egy forró nyári napon? „Ezek ma már nem a távoli jövő vívmányai; bárki számára elérhetőek!” – húzza alá Schmidt.

Az első születésnapját ünneplő cég éppen az ötvenedik, sikeres projektjét fejezi be. A vállalkozás hétköznapjaiban kiemelt szerepet tölt be a mobilitás, amelyet a hordozható eszközök - például a laptopok, az okostelefonok - biztosítanak. A munkatársak párhuzamosan több projekten is dolgoznak, a maguk szakterülete szerint különböző fázisokban csatlakoznak az építkezések munkafolyamataihoz. Az összetett, határidős feladatok sikere sokszor az egyeztetés hatékonyságán múlik. „A Telekom ÉnIrodám csomagjának Virtualoso WorkPlace szolgáltatásával olyan online felületen helyezhetjük el a fontos, közös dokumentumokat, amelyet az arra felhatalmazott kollégák vagy partnerek akár távolról is elérhetnek és szerkeszthetnek. Nekünk a felhő alapú szolgáltatás óriási előrelépést jelentett, hiszen egyrészt bármikor elérjük azokat az információkat, amelyekre szükségünk van, másrészt biztonságban is tudhatjuk a megrendelőink otthonának adatait.” Utóbbi különösen fontos Schmidt szerint, hiszen az épületautomatizálás olyan bizalmas terület, amely a legszemélyesebb kérések figyelembe vételével alakítja az otthont a megrendelő igényeihez.

Ahhoz, hogy olyanná varázsolhassák az ügyfelek lakhelyét, amely minden tekintetben a leendő lakók kényelmét szolgálja, számtalan területet és szakemberek seregének munkáját kell összehangolni. „A telefonkonferencia miatt nincs szükség a megbeszélésekhez sok körös egyeztetésre, hogy kinek mikor, hol lenne megfelelő. Elég, ha például a gépész, az építész és az elektromos szakág munkatársaival azt az időpontot fixáljuk, amikor mindenkinek van egy szabad fél órája. Ezzel rengeteg időt és fejfájást spórolunk meg magunknak és az ügyfeleinknek is. Ráadásul a Telekomnál a teljes körű kommunikációs és informatikai hátteret egy kézből kapjuk meg.”

További információ

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.