Új utakon a GRÁNIT Bank

2012.09.17. 13:18 Módosítva: 2012.09.17. 15:51
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Az évek óta tartó gazdasági válság különösen súlyosan érintette a pénzvilágot. A bankok jövedelmezősége és a hitelezési aktivitás általában csökken, a lakosság és a vállalkozók pedig a korábbinál mérsékeltebb bizalommal tekintenek a bankszektorra. Ebben a gazdasági környezetben lépett piacra a GRÁNIT Bank, amely új utakat keresve, a megszokott banki megoldásokat megújítva kínál újszerű pénzügyi megoldásokat az ügyfeleknek. A banképítésről és a pénzintézet lehetséges jövőjéről is kérdeztük Hegedüs Évát, a GRÁNIT Bank alelnök-vezérigazgatóját.

Hegedüs Éva, a GRÁNIT Bank alelnök-vezérigazgatója
Hegedüs Éva, a GRÁNIT Bank alelnök-vezérigazgatója

-          A gazdasági válság kellős közepén bátor vállalkozás bankot alapítani...

-          A gazdaságot általában sújtó válságjelenségek jelentős kihívások elé állítják a cégvezetőket,  így Én sem örülök a zsugorodó jövedelem termelésnek, a kockázati felárak magas szintjének. A hazai bankszektorra jellemző terhek jelentős része azonban nem sújtja a GRÁNIT Bankot, így a piaci térnyerés szempontjából ezt a helyeztet a Bank előnyére tudja fordítani. Nem rendelkezünk lakossági devizahitelekkel, s így a forrásköltségek drágulása miatt nem kényszerültünk kamatemelésre sem. A GRÁNIT Bank tiszta bank, ami a portfólió minőségét jelzi és stratégiánk szerint  szakítani szeretnénk a hagyományos banképítési modelltől, hiszen akkor van esélyünk a sikerre, ha valamit másképpen csinálunk, mint a többiek. Ma a hazai bankrendszer szereplőinek többsége külföldi tulajdonosi háttérrel rendelkező, tőkeerős, globális  piaci szereplő, egy induló kisbank nyilvánvalóan csak új utakat, szokatlan megoldásokat keresve tud labdába rúgni ezen a pályán.

-          Merre vezethet ez az út?

-          Mindenképpen az elektronikus csatornák  felé. Világszerte azok a pénzintézetek működnek a leghatékonyabban, ahol az értékesítés és a tranzakciók túlnyomó többsége elektronikus úton bonyolódik. Ha az akvizíciók és a banki tranzakciók  az interneten bonyolódnak, akkor nem kell bővíteni a fiókhálózatot, ezzel költséget lehet megtakarítani, amitől olcsóbbak lehetnek a banki szolgáltatások. Ezért hoztuk létre a „Bankfiók az otthonában”, illetve  a „ Bankfiók az irodájában” elnevezésű, a piaci kínálattól filozófiájában és megoldásaiban alapvetően eltérő szolgáltatásunkat. Lényege, hogy az ügyfél lakásában, irodájában, vagy éppen utazás közben élő audiovizuális kapcsolatot teremthet személyi bankárával, akitől tanácsot kérhet, akit szóban pénzügyi tranzakciók elvégzésére utasíthat.

-          Hol tart most a GRÁNIT Bank?

-          2010 májusában kezdte meg működését a pénzintézet, akkor került a Demján Sándor tulajdonában lévő Magyar Tőketársaságba a GRÁNIT Bank összes részvénye. Akkor a bank 7 milliárdos mérlegfőösszeggel rendelkezett idén augusztus végén  ez a szám már meghaladta a 41 milliárd forintot. A pénzintézetünk közel meghatszorozta a mérlegfőösszegét, és olyan gazdasági környezetben tudtunk növekedni, ahol a bankrendszer szinten csökkent a mérlegfőösszeg és a hitelezési aktivitás is jelentősen mérséklődött.

Az induláskor kezelt ötmilliárdos betétállományunk két év alatt közel 38 milliárd forintra gyarapodott. Mindez arra utal, hogy a GRÁNIT Bank egy nehézségekkel  küszködő gazdasági környezetben kivívta magának a betételhelyezéshez feltétlenül szükséges bizalmat, és ez már önmagában is minősíti a bank pénzügyi szektorban elfoglalt pozícióját. Hitelezési aktivitásunk növekszik, ezen a téren a bank menedzsmentjére erősen konzervatív szemlélet jellemző, ami alapvetően abban nyilvánul meg, hogy hitelezési területen az alacsony kockázatú, megbízhatóan teljesítő partnereket keressük. Ennek köszönhetően 15 milliárdos hitelállományunk minősítése jó,  hiteleink lényegében problémamentesek.

A GRÁNIT Bank a Master Card tagja, s idén önálló kártya kibocsátási jogot is szereztünk, működik az internet bankunk, amelynek szolgáltatásait akár okostelefonról is igénybe lehet venni. Ügyfeleink Széchenyi Kártyát is igényelhetnek a bank segítségével.

-          Jellemzően mely körből kerülnek ki a pénzintézet ügyfelei?

-          A GRÁNIT Banknak indulásakor alig 100 ügyfele volt, ma több mint 3000 ügyfelünk pénzügyeit intézzük. Vállalkozások számára elsősorban forint alapú és rövid lejáratú hiteleket nyújtunk, a lakossági hitelek tekintetében pedig, a végtörlesztés apropóján, sok jól fizető ügyfél talált meg minket, így ma a bank közel 2 milliárd forintos jelzálog állománnyal is rendelkezik.

-          Milyennek szeretné látni a GRÁNIT bankot tíz év múlva?

A jelenlegi gazdasági helyzetben még egy-két hónapot sem könnyű előre látni, de komolyra fordítva a szót, természetesen rendelkezünk hosszú távú stratégiával. E szerint a GRÁNIT Bank tíz éven belül alapvetően egy Magyarországon tevékenykedő erős univerzális középbankká válik. A GRÁNIT Bank egy átlagosnál alacsonyabb költségaránnyal működő profitábilis pénzügyi szolgáltatóvá kíván válni a jövőben, amely piacvezető helyet foglal el az internetes banki szolgáltatások területén.

Kapcsolódó linkek:

GRÁNIT Bank

Bankfiók az Otthonában