Szórakoztató ismeretterjesztés a VOLT Fesztiválon is

2013.07.03. 12:58 Módosítva: 2013.07.03. 13:59
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Idén már harmadik alkalommal vesz részt az MVM Csoport országjáró kiállítása a soproni Volt Fesztiválon. A rendezvényre kilátogató fiatalok egy interaktív tárlat segítségével tájékozódhatnak arról, hogyan is működik egy atomerőmű, miért előnyös a paksi blokkok üzemidejének meghosszabbítsa, miért van szükség az atomerőmű bővítésére, és kipróbálhatják, hogyan emelkedne az áram ára, illetve mennyivel nőne az üvegházhatású gázok kibocsátása, ha csökkentenék a hazai energiatermelés immár 45 százalékát adó Paksi Atomerőmű teljesítményét. A tavalyi évben, az akkor Sopronban fellépő Ákos is felkereste a kiállítást, hogy egy rövid időre, szimbolikusan átvegye az atomerőmű irányítását, idén pedig a Balkán Fanatik ismerkedhet meg az azóta megújított bemutatóval, és ez alkalommal ők próbálhatják ki a Jövőnk Energiája Interaktív Kamionban található szimulátort is.

A legnagyobb, elsősorban hazai fiatalok részvételével zajló fesztiválok látogatói személyesen is megtudhatják, hogyan is működik az atomenergia. Idén ugyanis ismét „házhoz megy” az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. és az MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt. interaktív tájékoztató kamionja. Az évről-évre megújuló utazó kiállítást 2009 óta összesen 329 településen több mint 150 000 látogató kereste fel, és az elmúlt években a nagy nyári fesztiválokon is több ezer fiatal ismerkedett meg az atomenergia jelenével és jövőjével.

Az Irie Maffia tagjai Columbo és Horváth Gáspár is kipróbálták az energiát termelő kerékpárt
Az Irie Maffia tagjai Columbo és Horváth Gáspár is kipróbálták az energiát termelő kerékpárt

Az interaktív tárlat egyik legfőbb célja, hogy a fiatalok kézzelfogható tájékoztatást kapjanak az üzemidő-hosszabbítás és az atomerőmű tervezett bővítésének biztonságos, gazdaságos megvalósításáról, illetve megismerkedhessenek Magyarország legtisztább energiájával, ami nem szennyezi szén-dioxiddal a környezetünket. A kamion egyik leglátványosabb eleme egy valósághű vezérlőpult, melynek segítségével a látogatók maguk is megtapasztalhatják, hogyan nő az áram ára és a széndioxid-kibocsátás, ha virtuálisan csökkentik a szimulált atomerőmű teljesítményét.

Felkai György, az MVM Csoport kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy nagyon is jelentős az atomerőmű szerepe a környezetbarát energiatermelésben: „Magyarországon több módszert is alkalmaznak a szén-dioxid-kibocsátásmentes energia előállítására. Ilyen például a szél- és napenergia, de jelenleg, jelentős ipari méretekben csakis az atomerőmű képes Magyarországon ilyen módon előállítani energiát. A Paksi Atomerőmű hazánkban megbízhatóan állít elő megfizethető villamos energiát, mindezen felül a működő 4 paksi blokk évente 2 millió ember oxigénszükségletét, vagyis a magyar erdők éves oxigéntermelését takarítja meg azáltal, hogy nem bocsát ki üvegházhatást kiváltó gázokat.”

A VOLT Fesztivál pénteki napján a Jövőnk Energiája Interaktív Kamionba a Balkan Fanatik együttes tagjai is ellátogatnak, hogy kezelésbe vegyék a virtuális atomerőművet és kipróbálják a szimulátoron, hogyan sötétülne el az ország, ha nem létezne a Paksi Atomerőmű. Miután átvették az erőmű irányítását, levezetésnek a kamionban található áramfejlesztő kerékpárt is meghajtják, hogy megtudják, mennyit kellene biciklizniük ahhoz, hogy megtermeljék a pénteki koncertjükhöz szükséges energiát.

A tájékoztató kamion idén már részt vett a Fishing on Orfűn és az EFOTT-on is, ahol több ezer érdeklődő kereste fel. Utóbbin a környezetvédelmet kiemelten kezelő Irie Maffia együttes tagjainak is volt alkalmuk megismerkedni az atomerőmű működésével és annak előnyös tulajdonságaival. A szórakoztató és egyben ismeretterjesztő kiállítás a VOLT Fesztivál után is folytatódik, augusztusban a Kecskeméti Repülőnapon, majd végül – a nyár zárásaként – a Szegedi Ifjúsági Napokon várja a fiatalokat – és persze az idősebbeket is.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.