150.000. ügyfelét köszöntötte a Budai Egészségközpont
Interjú Kiss Andrással, az egészségközpont marketing igazgatójával.
Mit jelent a Budai Egészségközpont számára ez a mérföldkő?
Mindenekelőtt fontos visszajelzés az ügyfelek részéről, legyen szó magánszemélyekről vagy vállalati partnerekről: azt jelenti, hogy magas szakmai színvonalú, korrekt, piaci alapon működő privát egészségügyi járóbeteg ellátásra igenis nagy igény van ebben az országban. Külön öröm számunkra, hogy míg a 100.000. ügyfél eléréshez 10 évre volt szükségünk, addig alig két és fél év alatt sikerült újabb 50.000 páciens bizalmát elnyerni.
Minek köszönhető az egészségközpont sikere az ügyfelek körében?
Meggyőződésünk, hogy a siker elsősorban annak a szemléletnek köszönhető, melynek lényege, hogy az egészségügyi ellátásra szolgáltatásként tekintünk, ahol orvos és beteg egyenrangú partnerként, együtt dolgozik a közös célért: az egészség megőrzéséért. A sikerünk másik kulcsa az, hogy a szolgáltatásainkat aprólékosan fejlesztjük, ennek során nemcsak a páciensek, hanem az ellátásban részvevő minden munkatárs - orvosok, asszisztensek, recepciósok - visszajelzéseit, javaslatait is figyelembe vesszük. Emellett természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy az állami egészségügyi ellátásban tapasztalható problémák is hozzájárulnak ahhoz, hogy egyre többen fordulnak a magánellátók felé.
Változott-e az elmúlt években a páciensek elvárása a privát egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban?
Egyértelműen tudatosabbak lettek a páciensek. Már nemcsak az állami egészségügy ideiglenes alternatívájaként tekintenek a magán ellátásra, hanem egyre inkább klasszikus szolgáltatásként, ahol értük, mint ügyfelekért versengenek a piaci szereplők. Ennek megfelelően nagyon tudatosan is választanak. Ugyanez igaz a vállalati piacra is, ahol a döntéshozók többsége ma már tisztában van azzal, mennyire fontos a munkavállalók egészsége a cég versenyképessége szempontjából.
Van információ arról, hogy mi alapján választanak a páciensek magánrendelőt?
Igen, mi ezt folyamatosan mérjük. Szembetűnő, hogy mindinkább előtérbe kerülnek a nem egészség-specifikus szempontok: kell-e várakozni, udvariasak-e az orvosok és a recepciósok, lehet-e online időpontot foglalni, adnak-e számlát, van-e parkolási lehetőség, stb. Mindenközben természetesen elvárás a magas szakmai színvonal is, de ezt – legalábbis a mi ügyfeleink – magától értetődőnek tekintik.
A választás során egyre fontosabb információforrás az internet, ami az intézményi honlapok mellett egyre inkább a közösségi médiát jelenti, ahol lehetőségük van megismerni más páciensek véleményét egy adott szolgáltatóról vagy orvosról, illetve megoszthatják saját tapasztalataikat másokkal. Mi egyébként kifejezetten örülünk ennek, hiszen ez a színvonal további javítására ösztönzi a szolgáltatókat.
Melyik korosztály keresi leginkább a központ szolgáltatásait?
Egy ekkora létszám esetén nyilván minden korosztály képviselteti magát. Az elmúlt 12 év demográfiai statisztikáját elemezve azt figyeltük meg, hogy míg az ezredforduló tájékán többségben voltak a 40 év feletti páciensek, addig az utóbbi pár évben már több 40 év alatti ügyfél fordul hozzánk. Ebben valószínűleg nemcsak annak van szerepe, hogy túlnyomóan olyan kommunikációs csatornákat használunk, melyeket ez a korosztály használ, hanem annak is, hogy a mai fiatalok egészségtudatosabbak, mint a szüleik. Ők azok, akik leginkább fogékonyak a preventív szolgáltatások iránt, legyen szó rákszűrésről, menedszerszűrésről vagy akár védőoltásról.
Hogyan ünnepelték a jubileumot?
Természetesen házon belül is megemlékeztünk róla, hiszen ez minden munkatársunk közös sikere. De mindenekelőtt a szerencsés 150 000. páciensünk számára tettük emlékezetessé ezt az alkalmat: ő 2015. december 31-ig térítésmentesen veheti igénybe a Budai Egészségközpont minden járóbeteg szolgáltatását!
Cím: 1126 Budapest, Nagy Jenő u. 8. ; Királyhágó u. 1-3.
Telefon: (+36) 1 489-5200, Fax: (+36) 1 489-5210
Web: www.bhc.hu
E-mail: info@bhc.hu