Nincs a közelben egy jó kávézó, ahova munkába ment be lehet ugrani reggeliért vagy órákig kell keresgélni egy virágost a szülinapi ebéd előtt? Optikushoz pedig a város másik felébe jár? A K&H nemzetközi szinten már sikeres kezdeményezése most ezekre a problémákra kínál megoldást. A K&H: ületet ide! programjának keretében egy interaktív online térképen bárki bejelölheti, hogy hol és pontosan milyen üzletet vagy szolgáltatást hiányol.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1271/12715/127154/12715484_68219faa9149ccaf41b9503d74bc975f_wm.png)
A www.uzletetide.hu oldalon néhány kattintással lehet voksolni arra, hogy mire lenne a leginkább szükség a környéken, legyen az egy étterem, gyógyszertár vagy éppen fodrászat. A térképre érkező szavazatokat a K&H összesíti, így nemcsak a helyiek alakíthatják a közvetlen környezetük sorsát, de az üzletnyitást tervező vállalkozások is hasznos információkkal gazdagodnak. A cél, hogy olyan vállalkozások jöjjenek létre, amelyek meglévő lakossági igényekre válaszolnak.
A K&H egyébként a program indulásakor kutatást készített, hogy felmérje a magyar lakosság vásárlási szokásait. Ebből kiderül, hogy az emberek háromnegyedének a közelében van kávézó, cukrászda és fagyizó, a legtöbben pedig a pékségeket és a zöldségeseket látogatják rendszeresen. Meglepő lehet, de a bio termékeket árusító boltok a kevésbé népszerű bolttípusok közé tartoznak a kutatás alapján.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1269/12694/126942/12694236_40bc242433450f16f4d4257318af4616_wm.png)
A helyi vállalkozásokra lenne kereslet: a kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok 44 százaléka szívesebben vásárol a közelében lévő boltokban, és a megkérdezettek ötöde még többet is hajlandó lenne fizetni, csak legyen hozzá közelebb az adott üzlet. Azonban csak minden negyedik ember érzi úgy, hogy a közvetlen környezetében minden fontos dolgot meg tud venni.