Beülne 0% önrésszel, havi fixért egy vadiúj Škodába?
A felállás nem új, az úgynevezett privát bérlet a nyugat-európai és a környező országokban is már régóta jól működik, nálunk viszont a tulajdonnal kapcsolatos beidegződések miatt még nem annyira ismert. Itthon többnyire még mindig ragaszkodunk a saját autóhoz, pedig ha utánaszámolunk, a vásárlással nem biztos, hogy jobban járunk: amellett, hogy a vásárláshoz az önerő, vagyis megtakarítás elengedhetetlen, fizethetjük a hitel részleteit, nem beszélve a biztosításról és az előre nem kiszámítható váratlan kiadásokról. Ha viszont 3-4 évre bérelünk autót, nincsenek rejtett és kiszámíthatatlan költségek, kellő hitelképesség esetén akár 0 forint önerővel, havi fix összegért elhozhatunk egy vadiúj autót. Ez az üzemanyagon és az esetleges autópálya és parkolási díjakon kívül az összes költséget tartalmazza a biztosításoktól kezdve a szervizen át a téli gumiig, a tankoláshoz pedig hozzácsapnak egy kedvezményeket biztosító kártyát is, amit tetszőleges összeggel tölthetünk fel.
Kinek érheti meg?
A Škoda a hazai importőrök közül elsőként lépte meg, hogy privát bérletes konstrukcióban tette elérhetővé egyes autóit: igénytől és csomagtól függően havi 60 000 és 150 000 forint közötti áron már be is ülhetünk egy Fabia, Octavia, Superb vagy akár egy Karoq, illetve Kodiaq típusba. A választható futamidő 36 vagy 48 hónap, a futásteljesítmény pedig 10 és 25 ezer kilométer között mozog. Persze felmerül, hogy akkor már inkább a hitel, mert abban az esetben az autó is a miénk lesz – viszont sokan nem kalkulálnak azzal, hogy a privát bérlet havi költségeiben már benne vannak a szükséges biztosítások, a casco, a szerviz és a téli gumi is. Nem beszélve arról, hogy nem nekünk kell a legjobb biztosítási formákat megkeresni, a kötelező váltással sem kell bajlódnunk, a legtöbb konstrukcióban tárolják helyettünk a gumikat, és megszabadulunk a szervízkeresés problémájától is. Ráadásul a kockázatot sem a bérlő viseli: a futamidő végén akár azonnal új autóba ülhetünk ugyanazokkal a feltételekkel, és a használt autó eladásával és annak értékvesztésével sem nekünk kell foglalkoznunk.
Azzal is lehet okoskodni, hogy a díjakat egyébként az igényeink alapján átlagos évi 10 000, 15 000 vagy 20 000 kilométeres futásteljesítménnyel adják meg, ha pedig ezt nem érjük el, elszámolják nekünk a maradék kilométereket. Hogy ez kinek érheti meg? A Škoda elsősorban a 25-50 évesekre apellál: jól járhat a bérlettel például egy bővülő család, ahol szükség van még egy autóra, vagy akár a csak pár évig itt tartózkodó külföldi diákoknak és a saját kocsira már nem vágyó időseknek is ideális lehet. Ha jobban beleásnád magad a témába, katt ide.