PÉCSI INTELLIGENS LAKÓHÁZ LETT A LEGJOBB HAZAI FENNTARTHATÓSÁGI KEZDEMÉNYEZÉS

2018.05.09. 13:03 Módosítva: 2018.05.09. 15:18
Ezt a cikket a(z) E.ON Hungária Zrt., nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Karbonsemleges gálán adták át az E.ON Energy Globe Magyarország díjakat.

Az E.ON idén második alkalommal rendezte meg az Energy Globe Magyarország versenyt, mely az energiavilág Oscar-díjaként is emlegetett, 177 országban zajló nemzetközi megmérettetés hazai fordulója. Az energiavállalat célja, hogy a legkiemelkedőbb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseknek nyilvánosságot és elismerést biztosítson, és ezzel is hozzájáruljon a környezettudatos szemlélet népszerűsítéséhez.

Az értékes nyereményeket kortárs művészeti alkotásokkal kísért, karbonsemleges gálaműsor keretében adták át a Várkert Bazárban. A rendezvényen nem voltak PET-palackok, műanyag szívószálak, a vacsora menüsorát hazai, szezonális alapanyagokból állították össze az egyik tavalyi Energy Globe döntőssel, a Felelős Gasztrohős Alapítvánnyal együttműködve, és az asztalt díszítő cserepes virágokat is hazavihették a vendégek. A közönség megtekinthette Iski Kocsis Tibor képzőművész Supernatural c. videóinstallációját, Vasali Katalin fotográfus a fenntartható jövőről szóló alkotását, és Barbarics Zsófia koreográfus, a fenntarthatóság inspirálta táncművészeti előadását. A rendezvény hivatalos öltözéke Nora Sarman Honeymooner kollekciója volt, amely a tervező nagymamájától örökölt régi anyagok felhasználásával készült.

A győztesek

A verseny fődíjasa, ezzel a 100% elektromos Nissan LEAF autó tulajdonosa a Kistelegdi 2008 Építészeti Iroda lett. Az elismerést a pécsi „REBORN HOME” elnevezésű projektjük kapta, melynek különlegessége, hogy egy régi, kedvezőtlen adottságú házat újítottak fel ökotudatosan. Az átalakítás végeredménye - melyet a zsűri inspirálónak és szakmailag kiemelkedőnek ítélt - egy intelligens lakóépület, amely több energiát termel, mint amennyit fogyaszt.

Vállalkozás kategóriában az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet On-farm ökogazdálkodás kutatóhálózata kapta a legtöbb szavazatot a közönségtől. A hálózat célja a hazai gazdák támogatása a biotermesztésben, hogy hazánkban is népszerűbbé válhasson a fenntartható gazdálkodás és az ökotermékek fogyasztása.

Önkormányzati kategóriában Nagypáli Önkormányzat Zöld Út Falufejlesztési programja végzett az első helyen. A városvezetés a környezettudatosság vonzerejével igyekszik megtartani a település fiataljait, ezért a falu központjában smaragdfa ligetet, hibrid-erőművet (szél- és napenergia), fotovoltaikus napelem-telepet, elektromos autókat és elektromos töltőállomást üzemeltet. A zsűri különdíját Budapest 13. kerületi önkormányzata kapta 100 lakásos passzívház projektjéért.

A Jövő generációja kategóriában a Katica Tanya zöld energiával működő, a gyerekeket környezettudatosságra nevelő élményközpontja bizonyult legjobbnak Kizárólag olyan programokat ajánlanak, amelyek nem igényelnek energiát, vagy ha igen, akkor azt 100%-ban megújuló energiával fedezni tudják.

A zsűri különdíjat ítélt az Európalánta Egyesület „Bábos öko-mesekuckó óvodásoknak” kezdeményezésnek, amely a legkisebbek környezettudatos nevelését valósítja meg.

Az Épület kategóriában az Archikon Építészeti Kft. által tervezett Meséskert Óvoda, az ország első minősített passzívház óvodája nyert, melynek energiafogyasztása tizede egy hasonló intézményének.

Az Egyéni kezdeményezés kategóriát a közönség szavazatai alapján Burgmann Nóra „Zöld Matek” nevű, a környezeti nevelést matekfeladatokkal ötvöző blogja nyerte meg.

Az Ötlet kategória győztese A VR-COM nevű start-up csapat lett KonvekPRO nevű termékével, amely digitalizálja a mechanikus gázkonvektorokat.

Az ünnepélyes díjátadón a résztvevők egy vállalást is tehettek a fenntartható jövőért, melyhez május 18-ig bárki csatlakozhat a https://eonfenntarthatojovo.hu/egyzoldlepes oldalon. A játékban résztvevők között egy elektromos robogót sorsolnak ki.

Ezt a cikket a(z) E.ON Hungária Zrt., nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.