A jó munkáltató többet ad, mint fizetést

2018.07.11. 14:46 Módosítva: 2018.07.11. 14:49
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Fordulóponthoz ért a magyar munkaerőpiac: egyre több az olyan szakma, ahol a munkavállalók válogathatnak az ajánlatok közül, és a munkáltatóknak kell egymással versengeniük egy profi szakemberért. És ez még nem minden: a dolgozók megtartásáért is állandóan küzdeniük kell. 2018-ban új szempontok is beléptek a munkavállalók elvárási listájára. Vegyük sorra, miket vegyen fel ön is a sorba!

Kétféle trend húzódik meg a mai álláskeresők viselkedésében: a munkahellyel rendelkezők is aktívan keresik az új lehetőséget, és egyre bátrabban vágnak bele akár a pályamódosításba. Ha ön is a nézelődők közé tartozik, összegyűjtöttünk pár szempontot, amit érdemes szem előtt tartania, amikor az ajánlatok között válogat.

1.  Ragaszkodjon a kellemes környezethez!

Véget ért az az időszak, amikor a havi betevőért járó fizetésért közel elviselhetetlen kompromisszumokat kellett vállalni. Amikor állást keres, a személyes interjú alatt igyekezzen utánajárni, mi várja majd az új munkahelyén, kérdezze ön is az interjúztató feleket a kollégákról, a csapatról! Mind fizikai értelemben, mind a személyes légkört tekintve érdemes felmérni előzetesen a terepet.

2. Derítse ki, mi jár a fizetés mellé!

Függetlenül a kezdeti megállapodástól, fontos letisztázni, milyen egyéb béren kívüli juttatások járnak az adott pozíció mellé: utazási hozzájárulás, sportlétesítményekbe belépők, kulturális utalványok stb. Ezek mellett szintén alapvető, hogy érdeklődjön az előrelépési lehetőségekről, a bértárgyalások gyakoriságról.

3. Gyűjtse be az összes infót a vállalati képzésekről!

Az OTP Bank friss kutatásából kiderült: a magyarok 89 százaléka szerint fontos, hogy minden nap tanuljanak valami újat. Nem csoda, elvégre a lakosság negyede úgy véli, saját szakmájában csak akkor boldogulhat hosszú távon, ha fejleszti magát az adott területen. Ezzel szemben minden kilencedik magyar biztos abban, hogy új szakmára lesz szüksége, hogy később is legyen munkája. A kutatásból az is kiderült, hogy az emberek fele a munkáltatótól várja a tanulási lehetőségek biztosítását. Éppen ezért fontos olyan munkahelyet választania, ahol segítik a szakmai fejlődését, rendszeresen biztosítanak képzéseket.

4. Ne engedjen az alapvető technikai háttérből!

Szakmafüggő, hogy milyen technikai felszereltség szükséges a kényelmes munkavégzéshez, de egy biztos, nélküle elképzelhetetlen lenne a működés. A fizikai munkák esetében szinte mindig szükséges speciális felszerelés, de számos szellemi munkakörben is elengedhetetlen lehet, pl. az IT szakmákban nélkülözhetetlen a profi laptop.

5. Informálódjon a kihívásokról!

Az emberek többsége kerüli a monoton végezhető, egyhangú munkát. Igyekezzen olyan állást választani, amely megfelel az Ön igényeinek! Az tévképzet, hogy csak startupoknál vagy KKV-nál találhat kihívást jelentő feladatokat, egy multi környezetben is ugyanúgy akadnak izgalmas projektek.

Bertalan Imre, az OTP Bank HR vezetője plusz egy tippként megfogalmazta: „A legfontosabb szempont, hogy a havi béren felül az új munkáltatónkkal állapodjunk meg az egyéb juttatási csomagról, de tájékozódjunk a munkakörülményekről és a képzési lehetőségekről is. Igyekezzünk olyan oktatási lehetőségeket választani, amelyek nem csupán az adott feladatok ellátásához szükségesek, de hozzásegítenek bennünket későbbi karrierálmaink megvalósításához is.”

A vállalat 2018-ban nagy hangsúlyt fektet valamennyi munkavállalójának képzésére, hogy a dolgozók minden nap tanulhassanak valamit. A közelmúltban az OTP Bank kommunikációs kampányt is indított. A kreatív koncepció azt volt, hogy a fejlődés alapja a tanulás, a hétköznapokban azonban sokszor észre sem vesszük, hogy mennyi új dolog jön velünk szembe. A social experiment keretében az OTP kísérletet tett arra, hogy bebizonyítsa: felnőttként is mindennap tanulhatunk valami újat, csak észre kell vennünk.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.