A munkahelyi minőségi kávé csapatot épít és növeli a dolgozói elégedettséget

2019.09.19. 09:24 Módosítva: 2019.10.03. 09:57
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Kényelmes szék és minőségi kávé. Ki hitte volna, hogy ez a legfontosabb a munkavállalók számára?

Azért, hogy hosszú távon is velük maradjanak, a cégek immár komoly figyelmet fordítanak arra, hogy munkatársaik jól érezzék magukat a munkahelyükön. Ki babzsákokkal, ki csocsóasztalokkal igyekszik barátságossá tenni az irodai környezetet, pedig a Nespresso által végzett kutatás szerint nem ezen múlik a dolgozói elégedettség.

Origo-640x360-3

A jó légkör alapfeltétel: ahol hiányzik, onnan a kollégák is könnyebben szivárognak el, rossz esetben akár csapatostul - mondja Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus.

A fizetés és béren kívüli juttatások mellett ugyanis fontos szempontok a munkavállalóknál a láthatatlan, sőt néha természetesnek vett jóllétet fokozó eszközök és intézkedések, amelyeknél az elsők között említették a jó minőségű és a munkaadó által ingyenesen biztosított kávét. Nem is meglepő, hiszen Magyarország felnőtt lakosságának 93 százaléka fogyaszt kávét, az évi közel 5 milliárd csésze elfogyasztott kávéból pedig 700 ezer csészével a munkahelyünkön iszunk meg. A munkahelyek többsége ugyanakkor nem kínálja juttatásként a kávét, a kutatásban résztvevő munkaadók csak alig több mint egyharmada finanszírozza a mindennapi feketét a kollégáknak.

Ha a vezetés hangsúlyt fektet arra, hogy a kávézáshoz minőségi feltételeket biztosítson, azzal figyelmet és törődést is kommunikál a munkatársak felé. Ezzel csökken a vezetők és a beosztottak közötti távolság, és erősödik a kapcsolat, ami stabilitást, biztonságérzetet eredményez. - magyarázza az okokat Szvetelszky Zsuzsa.

A kávészünetet a válaszadók 76 százaléka egy jó alkalomnak tartja, hogy kicsit kizökkenjen a munkából, és beszélgethessen kollégáival. De több mint felük azt is megemlítette, hogy a kávészünet arra is jó, hogy a főnökükkel informális dolgokról társaloghassanak, és jobban megismerhessék őket.

Ahhoz, hogy a cégvezetők a lehető legkönnyebben tudjanak megoldást kínálni a kollégák kávéfogyasztási elvárásaira, és ezzel jó és megbecsült légkört teremtsenek, segítséget nyújt a Nespresso Professional újgenerációs irodai kávégépe. A Nespresso Momento kávégép azon túl, hogy minőségi kávét készít, az intuitív technológiai megoldásokkal az üzemeltetési feladatokat is leegyszerűsíti. Az érintőképernyős, digitális kijelzővel ellátott kávégépek azonnal felismerik a behelyezett kávépárna típusát, és ahhoz illő kávérecepteket ajánlanak a felhasználónak.

A közeljövőben érkező telemetriai lehetőségek segítségével a készülék az adatokat - mint melyik a legintenzívebb kávézási időszak az egyes napokon, melyik kávé a legnépszerűbb - képes lesz a közeljövőben lementeni, tárolni és egy központi tárhelyre továbbítani. Így a cégvezetésnek megkönnyíti a kávérendelést, vagy lehetőséget ad a munkafolyamatok hatékonyabb újratervezéséhez. A víz- és energiatakarékos gép részegységei egyébként hosszú élettartamúak, könnyen javíthatók vagy cserélhetők.

Nespresso Infografika

A Nespresso Momento kávégépcsalád már hazánkban is elérhető, keresse a Nespresso Professional exkluzív disztribútoránál a Lyreco CE,SE Magyarországi Fióktelepénél.

Advertisement
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.