Herman
3 °C
21 °C
Index - In English In English Eng

Hogyan kommunikálj a dolgozóiddal a vírusról? - az Eisberg megmutatja

2020.03.24. 10:49
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A koronavírus megjelenése és az ezzel járó kríziskommunikáció, speciális céges protokollok bevezetése teljesen új helyzetet teremtett. Egy többezer főt foglalkoztató vállalat belső kommunikációját egy átlagos időszakban is kemény munka koordinálni. A kórral kapcsolatos folyamatos pánikkeltés csak méginkább bonyolítja a HR és a cégvezetők munkáját. Az Eisberg megmutatja, hogy mennyire sokat segít a gyors, megbízható és mindenki számára elérhető digitális kommunikáció.

Gazsi Zoltán, az Eisberg ügyvezető igazgatója a járványveszély miatt kialakult helyzetben minden tőle telhetőt elkövet, nemcsak a vállalat folyamatos működésének fizikai biztosításáért, de az alkalmazottak lelki egyensúlyának megtartásáért is. Abban, hogy a 240 fős cég sikeresen vészelje át az előttük álló időszakot, jelentős segítséget nyújt az okostelefonon használható CHEQ nevű belső kommunikációs szoftver SaliKapitányra keresztelt chatbotja, melyet a fizikai dolgozók aktív részvételével fejlesztettek ki.

Salikapitány – a chatbot, aki a cégvezetés üzeneteit közvetíti a dolgozók felé mobilon
Salikapitány – a chatbot, aki a cégvezetés üzeneteit közvetíti a dolgozók felé mobilon

Érzelmi közösség a miénk, és tudjuk, együtt könnyebben leszünk túl ezen az időszakon. Enni kell, ma is és holnap is. Mi zöldségben utazunk, mely az egészséges étkezés terjedésének köszönhetően mára sok fogyasztónál alapélelmiszerré vált. Ha nincs koronavírus, akkor van szeszélyes időjárás, jégeső, gyors lehűlés, vagy egy váratlan felmelegedés. Eddig is gyakran, egyik napról a másikra kellett áttervezni folyamatainkat, napi működésünket. A rugalmasság a mi lételemünk.

Elmondása szerint a koronavírus nem a napi helyzettől függő döntéshozatalban, vagy az ebből fakadó munka működésének jellegében hozott gyökeres változást, hanem sokkal inkább abban, hogy az alkalmazottakkal át kellett hangolni az együttműködést a magas elkötelezettség fenntartása érdekében. Az irodai dolgozók nagy része home office-ban van, de a termelési csapat ezt nem tudja megtenni. Az elmúlt hetekben a szokásosnál is nagyobb figyelmet fordítottak az érzelmi közösség fenntartására a munkatársakkal és beszállítóikkal egyaránt.

Mindenkit figyelembe veszünk, a határon várakozni kényszerülő kamionsofőröktől kezdve a nyomás alatt dolgozó alapanyag-beszállítókig.  A CHEQ szoftver, és ezáltal a chatbot, Viberen keresztül érhető el. E héttől okostelefonhoz segítjük azon dolgozóink, akik nem rendelkeznek ilyennel. Így napi kapcsolatban lehetünk mindenkivel. Január 28. óta készülünk a járvány esetleges terjedésére, azóta tájékoztatjuk a munkatársakat. A boton keresztül hangulatfelmérést is végzünk. A skála az egészséges aggódás és az erős félelem között helyezkedik el, 5 lehetőség közül lehet választani. Azoknak, akik lelkileg nehezebben viselik a helyzetet, felajánljuk a telefonos beszélgetés lehetőségét pszichológussal, szervezetfejlesztővel.

A CHEQ szoftveren keresztül bármely cég kommunikálhat dolgozóival
A CHEQ szoftveren keresztül bármely cég kommunikálhat dolgozóival

A chatbot révén a cég vezetése naponta tájékoztatja a dolgozókat az aktuálisan bevezett új intézkedéseről pl.: ebédszünetek átszervezéséről vagy a távolságtartás és a kézfertőtlenítés fontosságáról. A fegyelmezettségre és tudatos viselkedésre ösztönző üzenetek mellett a cégvezető chatboton keresztül is megköszöni az áldozatos munkát, és felhívja a figyelmet a csapatösszetartás fontosságára, egymás támogatására:

Értékteremtő közösség vagyunk. Bízzatok magatokban. Bízzatok a vezetésben. Együtt túl leszünk ezen is.

A vírus megjelenése kapcsán chatboton mérték fel azt is, melyik dolgozó nem tudja megoldani a gyerek felügyeletét. Ennek köszönhetően, mire a kormányzati döntés megszületett a bezárásokról az Eisbergnél már kész volt a terv. Elmondásuk szerint vannak, akik más műszakot választottak, vagy 4-6 órás munkarendre álltak át. Akik sehogyan nem tudták megoldani a gyermekfelügyeletet, 50 ezer forintot kapnak havonta annak érdekében, hogy társadalombiztosítottsági védettségüket megtarthassák, és ha vége ennek az egésznek, azonnal munkába tudjanak állni.

Természetesen a legfontosabb a félelmek kezelése, és a rémhírek megelőzése. Ha egy furcsa pletyka kezd elterjedni (pl.:„állítólag Budapestet lezárják”), azonnal reagálnak chatboton keresztül. Ezzel elkerülik a spekulációknak táptalajt adó információs vákuumot.

Eddig is hitelesen vezettük a céget, őszintén kommunikáltuk nemcsak sikereinkről, de a nehézségeinkről is. A vírus számára nincsenek jó és rossz emberek, emberek vannak, és együtt kell küzdenünk ellene. Ha egy munkavállaló aggódik, a másik pedig nagyon optimista, mindkettő rendben van, másként működünk. A chatboton keresztül nem csak mi tájékoztatjuk a munkatársakat (pl. portaszolgálat új feladatai, a hőmérős láztesztelés elindítása a látogatások korlátozása, vagy az interjúztatás új menete), hanem ők is küldhetnek kérdéseket, melyekre legkésőbb egy napon belül válaszolunk. A chatbot lehetőséget biztosít arra is, hogy tájékoztassanak bennünket arról, ha lebetegedtek, nem tudnak jönni.

A chatbot „tudásának” kifejlesztésébe az Eisberg a fizikai dolgozókat is bevonta, akik hasznos elvárásokat fogalmaztak meg. Így a chatbot kiküldi a másnapi beosztásokat és értesít a tüdőszűrés határidejéről is.

Eltérő sorsok vannak, és ez tudomásul kell venni. Az egységes megoldás nem a leghasznosabb ilyenkor, minden egyes alkalmazottnak speciális kérdéseire és igényeire igyekszünk megoldást találni. Ezek felmérésében és kommunikálásában, az egymás iránti empátia erősítésében egyszerű és kiváló segítséget nyújt SaliKapitány.

A krízis kirobbanása óta a magyar Eisbergnél nincs jelentős visszaesés, továbbra is erős az Eisberg brand, keresik a fogyasztók a terméket. Gazsi elmondása szerint a cégcsoport élvonalában vannak, szervezetfejleszési kérdésekben, kommunikációban pedig abszolút egyedülállóak az itthon alkalmazott módszereik.

A CHEQ fejlesztője, a hazai Talk-A-Bot, a járvány idejére ingyenesen elérhetővé tette a CHEQ Krízis vállalati kommunikációs szoftverét, amivel a cégvezetés és a dolgozók gyorsan, hatékonyan, titkosított formában tarthatják a kapcsolatot, akkor is, ha a kollégák nem rendelkeznek számítógéppel vagy e-maillel. A CHEQ-et már közel 30 000 foglalkoztatott használja, ügyfeleik 70%-a küldött már tájékoztatást dolgozóinak a koronavírus kapcsán, az olvasottság 95% volt.

További információ:
DELIÁGA Ákos
CEO | Talk-A-Bot
Mobil: +36 70 2940074
https://cheqbot.com
Infovonal: +36 70 8865467

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.