Szájmaszkok és próbatételek – egy nem mindennapi sikertörténet margójára

2021.01.19. 11:16
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Rotatech oroszlánrészt vállal a szájmaszkok értékesítésében, miközben stabil munkahelyeket biztosít.

A Rotatech Holding Kft. 2020 tavaszán, amikor a koronavírus megjelent Magyarországon, azt tűzte ki céljául, hogy szájmaszkokkal segíti az egészségügyben dolgozók munkáját. Tavaly tavasszal olyan kórházak jutottak segítségükkel kimagasló védelmet nyújtó orvosi védőeszközökhöz, védőfelszerelésekhez, amelyek esetében akkortájt, a hirtelen jött vészhelyzetben mindez még nem volt biztosított. A pandémia kezdetén a Kínában lévő leányvállalatuk kapcsolati hálójának köszönhetően juthattak hozzá a védőfelszerelésekhez, elsősorban szájmaszkokhoz, és még a NATO-val is tárgyaltak az eszközök behozataláról, hiszen a légiközlekedés is akadozott. A cég tehát már a kezdetektől felvette a küzdelmet a koronavírus-járvánnyal, és azóta is a pandémia visszaszorításán munkálkodik. Ráadásul ezt pénzügyi értelemben is eredményesen is teszi, hiszen a Rotatech árbevétele 2020 márciusától napjainkig több milliárd forinttal nőtt.

Emlékezhetünk, hogy a vírus megjelenésekor a szájmaszkok egyik pillanatról a másikra hiánycikké váltak. Az események sűrűjében a gyors válaszreakció elengedhetetlenné vált, a cég tulajdonosa, Török Zsolt pedig felismerte a helyzetben rejlő lehetőséget.

A cégnek 2020 márciusát megelőzően nem volt egészségügyi védőfelszereléshez, szájmaszkokhoz kapcsolódó aktív tevékenysége, lépésről lépésre építették fel a bolthálózatot is. Magyarországon jelenleg 60 üzletük van plázákban és hipermarketekben, a Maszk Pontokat civilek és cégek is keresik. És ha már a számoknál tartunk: a Rotatech Holding Kft. a pandémia idején 150 új munkavállalónak biztosít stabil munkahelyet. A stabilitás pedig kulcsfogalom, hiszen e faktor a küzdelmes helyzetben húzóerővel bír – nem véletlen, hogy munkavállalóik között munkájukat épp a vírus miatt elvesztők vannak többségben. A vendéglátósok, filmesek, vagy épp színészek számára a túlélést jelenti, hogy el tudtak helyezkedni.

Rotatech fenyelt

Maszkkal előre

A Rotatech kezdetben egészségügyi, később pedig textil szájmaszkokat is elkezdett értékesíteni. Jelenleg a civil lakosságot a fentebb említett Maszk Pontokon látják el, továbbá több helyre is szállítanak védelmi kategóriákba tartozó szájmaszkokat, arcpajzsokat, fertőtlenítőszereket és kesztyűket.

A különböző szájmaszkokat külföldről hozzák Magyarország területére. Termékkínálatukban a 3M termékei mellett a védelmi kategóriába sorolt professzionális maszkok: az FFP1, FFP2 és FFP3 minősítésű szájmaszkok egyaránt helyet kapnak. Ez különösen fontos, hiszen jelenleg Ausztriába és Németországba, valamint a különböző légitársaságoknál minimum FFP2 szájmaszk használata mellett lehetséges az utazás.

Naponta megközelítőleg 5-10 000 darab szájmaszkot adnak el – üzletenként mintegy 2000 darabot, melyeknek túlnyomó része a civil lakossághoz jut el. Az utóbbi időkben a szájmaszkok egyfajta divatcikké is váltak; felületükön különféle dizájner motívumok is megtalálhatók, egyedi feliratokkal.

Nem is meglepő, hogy a bolthálózat tovább bővül: a napokban nyílik a Teréz körút 5. szám alatt egy 350 négyzetméteres üzletük, ahol a világon egyedülálló kínálat várja majd az érdeklődőket, hiszen tízezer különféle maszk közül válogathatnak majd azok, akik a védelmüket és egészségüket egyedi és maximálisan biztonságos termékekkel kívánják megóvni.

A Rotatech sikere mögött professzionális hálózatépítő tehetség és elkötelezett csapatmunka áll, de az üzleti racionalitáson túl az empátiának, segítőkészségnek is fontos szerepe van. Török Zsolt, a Rotatech Holding Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, a sikertörténet tovább folytatódik: hamarosan webshopot indítanak, melyen minden termékük megtalálható lesz, továbbá a közösségi oldaluknak is nagyobb figyelmet fognak szentelni.

További információ: maszkpont.hu

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.