Gattyán György, a legnagyobb magyar internet milliárdos interjút adott Jakupcsek Gabriellának, ahol beszélt magánéletéről, családjáról és motivációiról. A beszélgetésből többek között kiderül, hogy rövidesen gyermeke születik, hogy cégei továbbra is magyarországi székhellyel üzemelnek és hogy tehetős emberként kötelességének érzi, hogy visszaadjon a társadalomnak.
A teljes videó itt megnézhető:
Gattyán György
Az ország egyik legsikeresebb vállalkozója. Felmérések szerint az ország egyik leggazdagabb embere. Az elmúlt 10 év legtöbbet jótékonykodó magyar állampolgára. Az egyetlen 100%-ban magyar kézben lévő globális internetes cég tulajdonosa.
Gattyán György 2001-ben megalapította internetes vállalatát, a Docler-t, és rekordidő alatt egy többszáz millió dolláros globális tényezővé fejlesztette.
Naponta több, mint 30 millió ügyfele emeli a világ 50 leglátogatottabb weboldala közé.
A Docler szinte a világ minden országában jelen van és több, mint 1 millió dollár bevételt generál - naponta.
Állandó irodája működik Luxemburgtól Párizsig, New York-tól Los Angelesig. De székhelye Budapesten van. Gattyán György számos hazai innováció elkötelezett támogatója.
A világ legfrissebb, magyar fejlesztésű labdajátéka, a TeqBall társ-alapítója, melyet az ő aktív részvétele tett világszerte ismert és sikeres sportággá.
A Kodolányi Egyetem tulajdonosa. A Prima Primissima Alapítvány társalapítója. És a mindenki által ismert Magyar Népmesék filmsorozat finanszírozója.
Egyszer azt nyilatkozta, hogy bármikor is interjút ad, egyszer úgyis a szexhez jutunk. Én most nem fogok ennél megragadni. Egyszerűen azt nem értem, hogy húsz év távlatában még kell magyarázkodnia?
Nem igazán. Azért szerintem ezen túlnőttünk. Vigyázni kell arra minden embernek, hogy nagyon könnyen beskatulyázhatják őt, belerakhatják egy dobozba és hogyha ő beleragad abba a dobozba, akkor ez nyilván megmarad. Mi nagyon sok minden mással foglalkozunk, nagyon sok más értéket is teremtünk, én azt gondolom ez egy izgalmas és pikáns téma. A reklámokat is arra használják, hogy azért abban van szexualitás, amit el akarnak adni, mert az emberek - ha tetszik, ha nem -, erre ösztönösen rámozdulnak. A mi cégcsoportunkban is nyilván azt ragadják ki, ami izgalmas.
Hát igen, de, ha bárki belegondol, az Ön vállalata egy informatikai cég, ami egy technológiai platformot ad el ugyanúgy mint a YouTube vagy a Pinterest. Hogy azon aztán egyébként milyen tartalom megy, az egy másik dolog. De ne legyünk ebben álságosak: nem lenne sikeres, ha ezt nem fogyasztanák...
Nagyon érdekes ez a dolog. Amikor mi húsz évvel ezelőtt elkezdtük, mi olyan platformot hoztunk létre, ahol bárki bármilyen tudást, információt át tud adni, amiért lehet fizetni. Viszont egész egyszerűen automatikusan a fiú-lány kommunikáció felé terelődött. Nem mi döntöttük el ezt. Ma az internetben már nagyon sok egyéb más csatorna is megerősödött. Ez történt.
Szerintem húsz év után ez már egy bevált dolog, ezt már mindenki tudja talán, hogy az Ön sikerei miből fakadnak, illetve, hogy ez a cég technológiailag milyen sikeres. Kellett-e - amikor elindult - a családjával ezt megbeszélni? Tehát arra gondolok, hogy van-e egy magyarázata otthon, amikor hazajön a gyerek és megkérdezik. Ön ezt hogy rendezte el? A szüleivel, a barátaival, a környezetével egyszer és mindenkorra tisztán, hogy mi ez? Mit ne keverjenek össze?
Igazából, ahogy fölvetődött az ötlet, hogy létre kellene hozni bármit az interneten, onnantól egész egyszerűen ez terelődött. Amikor legelőször ezt megbeszéltük, nem döntöttük el, hogy mi ezt fogjuk csinálni, hanem csinálunk egy felületet. Egy olyasmit képzeltünk el alapvetően, mint a Big Brother, csak online, amit az interneten közvetítünk. És ebből a bekamerázott online-ból lett lépésről lépésre az, ami lett, igazodva a felhasználói elvárásokhoz. Tehát ezért nem volt mit megbeszélni. Soha nem volt tabu téma, de nem is kellett erről beszélni.
Van olyan speciális magyar elem a sikerében, amiről érdemes szót ejteni?
Találékonyság. Túlélési képesség. És az, hogy kapcsolatot tudunk létesíteni más népekkel nagyon könnyen. Tehát rengeteg. Ez egy magyar dolog!
Az az érdekes, hogy azt gondolnánk, hogy az internethez nem tartozik identitáskultúra. Tehát teljesen mindegy, hogy magyar, francia vagy indiai, de mégis Ön ragaszkodik ahhoz, hogy igenis ez egy magyar siker, ez egy magyar vállalkozás, ez egy magyar ötlet. Hol van ebben az identitás?
Megfogalmazhatnám úgy, hogy én először vagyok magyar és utána üzletember. Talán először vagyok édesapa utána magyar és utána üzletember, de magyarul beszélek, magyarul gondolkodom, magyarul lett fölépítve ez az egész rendszer. Most pont abban van a kihívás, hogy a nemzetköziséget elértük, de hogyan legyünk ország-specifikusak, mert nagyon erősen magyarok vagyunk még mindig.