A vállalatvezetők egyre nyitottabbak az online eszközök iránt
A digitalizáció, az online eszköztárak bővítése ma már sokkal inkább a versenyben maradás alapját, mintsem az előnyszerzés lehetőségét jelenti egy vállalat életében. A piaci igényekhez igazodva a Magyar Bankholding tagbankja, a Budapest Bank csoport tagja a Budapest Eszközfinanszírozó Zrt. tavaly elindította az online pénzügyi asszisztensét, a BUPA-t.
A Budapest Bank által készített kutatásból kiderül, hogy a magyar cégvezetők mindennapi tevékenységének 60 százalékát olyan operatív feladatok foglalják le, amelyek a valós vezetői tevékenység elől veszik el az időt. A kis- és középvállalatok körében végzett felmérés alapján az adminisztrációs, pénzügyi és számlázási teendőkkel foglalkoznak a legtöbbet a vezetők, ezek mérséklésére kíván megoldást nyújtani a Budapest Bank. A pénzintézet évek óta kiemelt hangsúlyt helyez a kkv szektor igényeire, ennek szellemében fejlesztették ki a BUPA-t is, amely leveszi az adminisztrációs és számlázási terheket a vállalatvezetők válláról. Az alkalmazás segítségével több energiát tudnak a vállalkozás irányítására és a cég kihívásainak leküzdésére fordítani, ezáltal pedig könnyebben állíthatják a cégüket fejlődési pályára.
Innovatív pénzügyi szolgáltatás
A BUPA rendkívül praktikus, hiszen nem csak számlakiállításra és -küldésre alkalmas, de használatával a NAV bejelentési kötelezettség is egyszerűen teljesíthető, ugyanis a program a kiállított számlát automatikusan elküldi az adóhatóságnak. A szolgáltatásba könyvelők is bekapcsolódhatnak, így a vállalatvezetők mellett ők is naprakész információkkal rendelkezhetnek a cég pénzügyeiről.
A vezetők körében egyre népszerűbbek az online megoldások: a termék indulása óta már 17 ezer vállalkozás és közel 400 könyvelő csatlakozott a BUPA-hoz. A digitális platform segítségével mintegy 100 ezer számlát állítottak ki, összesen 50 milliárd forint értékben. A BUPA az idő és energia megtakarítása mellett a költségek optimalizására is remek megoldást teremt.
A szolgáltatás az első olyan nyílt bankolásra épülő pénzügyi asszisztens a piacon, amellyel – Budapest Bank bankszámlával összekötve – lehetővé válik, hogy egy beérkező számla kiegyenlítéséhez ne legyen szükség az adatok másolására, hanem a tranzakciók ugyanezen a felületen azonnal elindíthatók legyenek. A funkció népszerűségét mutatja, hogy a regisztrált cégek által, a felületen elindított csaknem hétezer tranzakció értéke már a 2 milliárd forintot is elérte. A vezetők aktívan használják kiállított számláik státuszának nyomon követésére, amellyel elkerülhető, hogy egy partner „elfelejtsen” fizetni.
A Magyar Bankholding tagbankjai, a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarék Csoport összesen közel 230 ezer kisvállalkozói ügyfelet szolgálnak ki. A bankcsoport stratégiai célja a rugalmas, ügyfélközpontú, nemzetközileg is élenjáró digitális megoldások bevezetése, illetve a már meglévő és népszerű tagbanki termékek és szolgáltatások kiterjesztése. Ennek köszönhetően a BUPA internetbankos összekapcsolásból fakadó előnyeit hamarosan a holding másik tagbankja, az MKB Bank ügyfelei is élvezhetik.
Az alkalmazásról részletesebb információ megtalálható az alkalmazás weboldalán, a vállalatvezetők pedig további hasznos tippeket olvashatnak a BUPA szakmai blogján.