Az ország legújabb Lexus szalonjában jártunk, alig akartunk hazajönni
Mindig arról álmodtunk, hogy egyszer majd Lexus szalont nyitunk.
– kezdi ifj. Kovács Péter a körbevezetést monori látogatásunk során, és nem is kell magyaráznia a dolgot, azonnal egyértelművé válik, mire is gondol. Épp csak a cipőt nem vettük le a közel 500 négyzetméteres, igazán impozáns Lexus márkakereskedésben, amelynek kialakításánál a legapróbb részletekre is ügyeltek: a belsőépítészeti megoldások harmonizálnak az itt kiállított autókkal, az ikonikus formák és motívumok nemcsak a csillogó karosszériákon, hanem a bemutatóterem elemeiben is visszaköszönnek.
Luxusra született
Amellett, hogy a tágas térben akár az összes Lexus modellt is ki tudják állítani egyszerre, van itt többek között konfigurátor szoba, ahol megtapinthatjuk a különböző kárpitokat és 3D-ben tervezhetjük meg álmaink autóját, és játszószoba is azoknak, akiket egyelőre jobban foglalkoztatnak a lendkerekes autók, mint a hibridek.
Az sem véletlen, hogy egy kezünkön meg tudjuk számolni a hazai márkakereskedéseket, a Lexus hálózatfejlesztési stratégiája ugyanis szembemegy a legtöbb márkáéval: itt egyáltalán nem a legnagyobb lefedettség elérése a cél. A világ vezető prémium hibrid autógyártója csak azokat engedi csatlakozni a családhoz, akik hosszú évek, évtizedek alatt már bizonyították szakértelmüket. Csak azok a Toyota márkakereskedések részesülnek ebben a kiváltságban, akik az ügyfélkiszolgálást a legmagasabb szintre fejlesztették.
Omotenashi
Az ügyfélélmény az első. Ez a gondolat keltette életre anno a Lexus márkát, ami kicsit több, mint harminc évvel ezelőtt mutatkozott be azzal a céllal, hogy egy életre szóló élményt szerezzen a vásárlóinak. A márka jelenlegi mottója, az „Experience Amazing”, azaz „Tapasztald meg az elképesztőt”, is ezt hangsúlyozza. Sikertörténetében fontos szerepet játszott a már-már legendás megbízhatóság, az első osztályú kidolgozottság, az előremutató technológiai megoldások, és a futurisztikus formavilág. A hazai prémium hibrid piacon domináns Lexusból ugyan léteznek benzines modellek is, de itthon szinte kizárólag a hibridek fogynak, az eladások mintegy 99%-át ezek teszik ki.
A márkát előszeretettel emlegetik egy mondatban az „Omotenashi” japán kifejezéssel, aminek szó szerinti fordítása „vendégszeretet”, de jelentése ennél sokkal mélyebb. Az Omotenashi legfőbb értékei az ügyfél igényeinek előrelátása, a részletekre való összpontosítás, illetve annak őszinte öröme, hogy az ügyfél hozzánk fordult. Ezek a tulajdonságok pedig nemcsak a márkában, hanem az új szalont megnyitó Kovács Autóház vezetésében is jelen vannak.
Generációkon át
A családi vállalkozást három évtizeddel ezelőtt, 1992-ben alapították, azóta is a legjobb Toyota márkakereskedők közt tartják őket számon hazánkban. 2007-ben már övék volt az ország két Lexus márkaszervizéből az egyik, így az évek során hatalmas szakértelemre és tapasztalatra tettek szert a prémium autók javítása terén. 2013-ban a monori telephely mellett Szegeden is nyitottak üzletet, ami új dimenziókat nyitott meg a vállalkozás előtt. Bár most egyértelműen a legújabb szalonra a legbüszkébbek, nem ez az első táncuk a Lexus-szal, hiszen 2017-ben ők nyitották meg az ország második ilyen márkakereskedését is Szegeden, vagyis a japán márka vezetősége már akkor elismerően bólintott a munkájuk láttán. Ez a város is nagyon fontos a számukra, a Pick Szeged kézilabdacsapattal már közel egy évtizedes együttműködést folytatnak, mint az egyesület hivatalos mobilitási partnerei. De a gyökereik Monorhoz kötik őket, így nem csoda, hogy a januárban átadott Lexus márkakereskedés a vállalkozás ékköve lett. Az új szalonnal együtt az immár több mint 15 éve üzemelő szerviz is átalakításon esett át: 18 kocsiállásban várják a legjobb szakemberek az autókat, a műhely pedig természetesen az összes potenciális munka elvégzésére fel van készítve a legkomolyabb hegesztési feladatoktól a fényezésig.
Meglátni és megszeretni
A pandémia az autókereskedések életébe is rengeteg változást és buktatót hozott, amivel nekik is szembe kellett nézniük. Az online rendszerek erősödésével ők is átalakították a weboldalukat, ahol már virtuálisan is bejárhatjuk a szalont, sőt, akár be is ülhetünk a kiállított modellekbe. A weboldal minden lehetőséget megad arra, hogy összerakjuk álmaink autóját, konfiguráljuk a felszereltséget az utolsó csavarig közvetlen kapcsolat nélkül is eljussunk az árajánlatig, de itthon még nem jellemző, hogy valaki autót is webshopról vásároljon.
Én mindenkinek el szoktam mondani, hogy jönnön ide és próbálja ki, akkor biztos nem fog csalódni. Rengeteg tesztautó áll rendelkezésre a legkülönfélébb felszereltséggel és motorral. Menjen vele egy kört, szorítsa meg a kormányt, hallgassa meg a hangját, érezze át, hogy milyen élmény egy ilyen autót vezetni!
- mondja Kovács Ákos cégvezető, aki a kezdetek óta fontos szerepet tölt be a cégben. Bár a chiphiány őket is érinti, a konkurens márkákhoz képest a gyártásból rendelt autókat is gyorsabban le tudják szállítani. Látszik a gazdasági fellendülés, hiszen 2021-ben 450-nel több szerződést kötöttek, mint egy évvel korábban, ugyanakkor a járműszektorban érezhető készlethiány miatt a vásárlók sem tudnak csak úgy bármit „levenni a polcról”. Ennek köszönhetően nem kapkodják el a döntést, nem kötnek kompromisszumokat, csak mert valami gyorsabban elérhető. És persze mindenkinek az az érdeke, hogy az ügyfél elégedetten távozzon.
A letisztult, mégis figyelemfelkeltő, minden ügyféligényt maximálisan kiszolgáló új márkakereskedés minden bizonnyal fontos pillére lesz a dinamikusan bővülő értékesítésnek a következő években. Érdemes tehát felkeresni az ország legújabb Lexus szalonját, és ha már ott járnak, fogadják meg Kovács Ákos tanácsát, és próbálják ki valamelyik új generációs hibridet!