Világklasszis tenorral mutatták be A trubadúrt Debrecenben

2022.02.19. 12:31 Módosítva: 2022.02.19. 12:31
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

A címszerepben egy igazán nagy formátumú operaénekessel, Riccardo Massival mutatta be a Csokonai Színház Verdi A trubadúr című művét 2022. február 18-án. Az amerikai születésű olasz tenor hamar nemzetközi elismerésre tett szert Verdi és Puccini hőseinek magas színvonalú hangi és színpadi megformálásáért. 2020-ban a New York-i Metropolitan Operában, majd a Bajor Állami Operaházban alakította A trubadúr Manricóját, most pedig Debrecenben formálta meg Verdi operájának címszerepét.

Riccardo Massi A trubadúr címszerepében, Debrecenben
Riccardo Massi A trubadúr címszerepében, Debrecenben

A magyar közönség számára nem ismeretlen Massi, hiszen 2017-ben sztárszereposztásban énekelte Manrico szerepét a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. A debreceni produkció karmestere, Ács János így fogalmazta meg, hogy miért esett Riccardo Massira a Csokonai Színház választása:

Manrico olyan tenor kell legyen, akinek elsősorban remek a hangja, mert ha a legkisebb problémája van, az rögtön, a színpadok mögötti első szerenádjában kibukik. A debreceni közönség látni és hallani fogja, hogy Massi mennyire remek választás.

Riccardo Massi a Papageno portálnak adott interjúban arról beszélt, hogy az operaénekes feladata bonyolult, mert

valamiféle kémiát kell működésbe léptetnünk.

Hozzátette:

ha sikerül a karmesterrel összehangolódni, és a karmester ezt az énekessel való empatikus kapcsolatot képes átvinni a zenekarra, akkor a zene több lesz, mint zene: varázslattá válik. Ez nem történik meg túl gyakran!

Riccardo Massi (Manrico) és Kálmándy Mihály (Luna gróf)
Riccardo Massi (Manrico) és Kálmándy Mihály (Luna gróf)

A debreceni produkció szerencsés csillagzat alatt született. Gemza Péter, a Csokonai Színház igazgatója, A trubadúr rendezője olyan magyar partnereket választott Riccardo Massi mellé, akik mind énekesi adottságaikat, mind színpadi jelenlétüket tekintve azonos színvonalat képviselnek az olasz világklasszissal. A Luciano Pavarotti egykori karmestereként is ismert Ács János szuperlatívuszokkal jellemezte az Azucenát most először alakító Gál Erikát, a Verdi-szerepekben világklasszis teljesítményt nyújtó Kálmándy Mihályt és a Debrecenben megismert Ádám Zsuzsannát egyaránt.

Riccardo Massi (Manrico) és Gál Erika (Azucena)
Riccardo Massi (Manrico) és Gál Erika (Azucena)

A címszerepet játszó Massi arról is beszélt, hogy amikor a színpadon áll, a zenével együtt mágnesként vonzzák a Verdi-karakterek.

Elemi erővel érzem, hogy a részük akarok lenni, meg akarom élni őket. Vannak nagyon különös, áldott esték, amikor valami varázslat történik velem a színpadon, és nem egyszerűen játszom a karaktert, hanem úgy érzem, azonosulok vele, én vagyok az. Ilyenkor észnél is kell lennem, mert érzem, hogy könnyek szöknek a szemembe, érzelmek törnek elő belőlem, amiktől szorul a torkom, és így nem tudok rendesen énekelni. Meg kellett tanulnom, hogyan engedjem ezeket az érzelmeket átömleni magamon úgy, hogy elérje a közönséget, anélkül, hogy kihatna az éneklésemre.

A debreceni közönség pénteken tanúja lehetett egy ilyen estének, amikor "megtörtént a varázslat".

Gemza Péter rendező és Ács János karmester munkája nyomán egy igazán emlékezetes Trubadúr született Debrecenben. A Csokonai Színház felújítása miatt ezúttal a Kölcsey Központ koncerttermét varázsolta operaszínpaddá a társulat. Legközelebb február 20-án és 22-én látható Riccardo Massi címszereplésével a produkció Debrecenben, majd májusban a Primavera Fesztivál keretében vendégeskedik Budapesten a debreceni előadás.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.