P&G: fenntartható programok a Földért
A Föld Napja nemcsak világszerte, de hazánkban is a legnagyobb önszerveződő környezeti megmozdulássá vált mára, és számos vállalat indít kezdeményezéseket a bolygó védelme érdekében.
A P&G elkötelezett a fenntartható fejlődés megteremtéséért, és három kiemelt területre összpontosít: az éghajlatváltozásra, a vízfogyasztásra és a hulladékgazdálkozásra. Célja, hogy 2040-ig nulla nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el gyártóüzemeiben és teljes ellátási láncában, valamint kitűzte, hogy 2030-ig 100%-ban megújuló villamos energiát használjon, ezt Magyarországon már 2019-ben, globális szinten pedig idén 98%-ban elérte.
Az elmúlt évtizedben számos innovációt mutatott be, és országokon átívelő fogyasztói edukációs programot indított annak érdekében, hogy csökkentse a karbonlábnyom legnagyobb részét (78%), azaz a fogyasztói használatból eredő kibocsátást, például a termékhasználat során a víz felmelegítéséhez szükséges energiát.
Ezen programja keretében a vállalat tavaly átfogó, bárki által elérhető oktatási segédanyagot jelentetett meg általános iskolások számára. A weboldalról letölthető, három fontos területet – vízfogyasztás, energiafelhasználás és hulladékgyűjtés – átölelő, részletes oktatási segédlet komplex és interaktív formában segíti a tanárok munkáját a diákok környezeti nevelésében.
A klímavédelem helyi szinten is fontos szerepet kap: tavaly több mint 1 hektár erdőt telepítettek a MyForest Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal együttműködve, idén a programot folytatva újabb erdő telepítését tűzték ki célul.
2010 óta a vállalat termelési egységenként 25%-kal növelte a vízhatékonyságot, és 3,1 milliárd liter vizet körkörös forrásokból szerzett be. Magyarországon a csömöri gyár saját vízkezelő állomással rendelkezik, mely 1300m3 vizet tisztít, nem használva vizet a vezetékekből. Ez a mennyiség egyenlő Csömör város teljes vízszükségletével.
A termékcsomagolások és a hulladékgazdálkodás fejlesztése érdekében 2030-ra 100%-ban újrafelhasználható vagy újrahasznosítható csomagolást kínál, és 50%-kal csökkenti a csomagolásban lévő szűz műanyagok mennyiségét.
A vállalat mára elérte, hogy gyári telephelyeinek 100%-a nulla gyártási hulladékot termel, első ilyen gyáruk a hazai üzem volt Csömörön
A Procter & Gamble régóta törekszik arra, hogy környezetvédelmi céljaival és vállalásaival előremozdítsa a klímaváltozás elleni küzdelmet. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a legtöbb erőforrást úgy spórolhatjuk meg, ha saját háztartásunkban változtatunk szokásainkon, fenntartható fogyasztókká válunk, és egyéni szinten is megteszünk minden tőlünk telhetőt a környezeti terhelés csökkentése érdekében.