Az intelligens gyártásé a jövő

x
2023.06.22. 14:15
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A P&G ajtót nyitott a mesterséges intelligenciának

A digitalizáció az egyik legfontosabb tényezővé vált a Procter & Gamble működésében annak érdekében, hogy olyan kiváló termékeket és megoldásokat nyújtsanak, amelyek igazodnak a fogyasztók és a kiskereskedők igényeihez, csökkenthetik a költséget, valamint gyors és hatékony döntéshozatalt tesznek lehetővé.

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás a termelés digitalizálásának alapvető elemei. A P&G élen jár ezek alkalmazásában, és az AI bevezetésével a fogyasztói felhasználói élmények fejlesztése mellett célul tűzte ki a személyzeti hatékonyság több mint 5-10%-os javulását, továbbá a karbantartási és javítási, valamint a minőségbiztosítási költségek 50%-os csökkentését.

„A vezérlőrendszer nagyon erős eszköz – állítja Jeff Kent, a Procter & Gamble Smart Platforms Technology & Innovation alelnöke. – A P&G működési intelligenciaprogramjának célja, hogy több mint 40 ország 120 telephelyén több ezer gépi tanulási algoritmust vezessen be a berendezések szintjén.”

A vállalat SmartBox nevű élvezérlője összekapcsolja és összegyűjti a meglévő vezérlések, az új vezérlések és OEM berendezések adatait, ezáltal az információ az egész szervezetben elérhetővé válik, felgyorsítva a digitalizációt, javítva a hatékonyságot és a minőséget.

A P&G több mint öt évvel ezelőtt tette meg az első lépéseket a mesterséges intelligencia útján. Az adatok és az AI azóta a vállalat digitális stratégiájának központi elemévé váltak, a vállalat pedig éppen egy éve döntött úgy, hogy a mesterséges intelligencia előtt a gyártás kapuit is megnyitja, hogy megteremtse a jövő digitális gyártását. Többéves partnerséget kötött a Microsofttal digitális gyártási platformjának átalakítására, hogy a dolgok ipari internetének (IIoT), a digitális ikreknek, az adatoknak és a mesterséges intelligenciának felhasználásával megalapozzák a digitális gyártás jövőjét. Céljuk mindezzel, hogy a termékek gyorsabban eljussanak a fogyasztókhoz, és növeljék a vásárlói elégedettséget, miközben javítják a termelékenységet és csökkentik a költségeket.

Vittorio Cretella.png

"Digitális átalakulásunk fő célja, hogy világszerte kiváló megoldásokat kínáljunk fogyasztók millióinak mindennapi problémáikra, miközben növekedést és értéket teremtünk minden érdekelt fél számára" – mondta Vittorio Cretella, a P&G informatikai igazgatója. – Gyártási platformunk digitális átalakítása lehetővé teszi, hogy valós időben, közvetlenül a gyártósoron ellenőrizzük a termékek minőségét, maximalizáljuk a berendezések rugalmasságát a hulladék elkerülése mellett, és optimalizáljuk az energia- és vízfelhasználást a gyártóüzemekben.”

Az intelligens gyártás bevezetésével számos új lehetőség nyílik. A pelenkák gyártása során például sok anyagréteget kell nagy sebességgel és nagy pontossággal összeszerelni az optimális nedvszívó képesség, szivárgásvédelem és kényelem biztosítása érdekében. Az új IIoT platform a gépi telemetriát és a nagysebességű analitikát használja a gyártósorok folyamatos felügyeletére, hogy az anyagáramlásban felmerülő potenciális problémákat időben felismerje és megelőzze. Ez pedig javítja a ciklusidőt, csökkenti a hálózati veszteségeket és biztosítja az elvárt minőséget.

"Vállalatunk minden dimenziójában kihasználjuk a mesterséges intelligenciát. – mondja Cretella. – A termékinnováció területén például alkalmazásaink a modellezésnek és a szimulációnak köszönhetően hónapokról hetekre képesek lerövidíteni egy új formula kifejlesztésének átfutási idejét."

A P&G prediktív analitikát használ annak biztosítására is, hogy a vállalat termékei elérhetőek legyenek a kiskereskedelmi partnereknél, ahol, amikor és ahogyan a fogyasztók vásárolnak, vagyis algoritmusokat és gépi tanulást használnak a választék összeállításához, a promóciókhoz és elérhetőségekhez, nemcsak az üzletekben, de online is. Az értékesítési szervezet így naponta élő "intelligens" utasításokat kap, amelyeket az értékesítési adatokat a márkacélokkal kombináló algoritmusok hoznak létre. Ennek a tudásnak a birtokában a vállalat olyan bolti tevékenységeket képes létrehozni, amelyek a kiskereskedők és a fogyasztók számára is a lehető legjobb megoldásokat biztosítják.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.