Fenekestül felforgathatják az étel-házhozszállítást

2023.07.03. 16:21 Módosítva: 2023.07.05. 15:42
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar területén, a gazdasági válság ugyanis az éttermeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az idei év első félévében már vannak előjelei az enyhülésnek, ráadásul egy régi-új szolgáltató is segíthet az érintett konyháknak.

Idén tavasszal végre normalizálódni látszik a vendéglátóipari piac, sőt, az előrejelzések szerint akár minimális fellendülés is várható a nyári időszakban. A tavalyi év vége ugyanis számos étterem bezárását hozta magával.

„A 2022 őszén kezdődő gazdasági válság először a vendéglátóipart érintette, hiszen a drasztikusan megnövekedő energiaárakat ők érezték meg a leginkább. Ehhez érkezett az alapanyag árak növekedése, amit már sok étterem nem bírt el, ezért 20-25 százalékuk volt kénytelen bezárni, hiszen az áraikat olyan mértékben kellett volna emelniük, amit a fogyasztói piac már nem bírt volna el. Mindez az étel-házhozszállítás területén is erőteljesen érezhető volt” - mondta Veres Dániel a Falatozz.hu cégvezetője, aki azt is hozzátette, az idei tavasz a normalizálódás jegyében telt, sőt, némi fellendülés is várható nyáron.

A Simple színre lépése segítheti a fellendülést

Az étel-házhozszállítási piacon egy erős szereplő színre lépése is sokat lendíthet: a Simple alkalmazás ugyanis május 15-től beépítette az inapp szolgáltatásai közé a Falatozz.hu ételrendelést. Ezzel több, mint 2,7 millió Simple-fiók felhasználóhoz juthat el a Falatozz.hu partner éttermeinek kínálata. Ennyi potenciális megrendelő komoly vásárlóerőt jelenthet a házhozszállító éttermek számára, kiindulva abból, hogy a Simple alkalmazásban évente közel egymillió autópálya-matrica-, 6 millió parkolójegy- és 3 millió közlekedési mobiljegyeladást, valamint 2,5 millió csekkbefizetést regisztrálnak. Az is beszédes, hogy az applikáció forgalma a koronavírus- járvány kitörése óta kétszeresére nőtt.

„Nagy örömmel tölt el, hogy a megújult Simple alkalmazásban elérhetővé vált az ételrendelés, így tovább színesedett az appon belül elérhető teljes értékű szolgáltatások köre. Hiszünk benne, hogy ezzel a lehetőséggel plusz értékajánlatot kínálunk az éttermeknek, hiszen így közel 2,7 millió Simple-fiók felhasználóhoz juthatnak el kínálatukkal, ráadásul mindezt egy letisztult, felhasználóbarát folyamaton keresztül, egyszerűen és gördülékenyen. A folyamatosan bővülő étterem kínálatnak köszönhetően pedig a felhasználók a régi kedvenceik mellett időről-időre új helyek kínálatai közül is válogathatnak" – számolt be róla Szabó Gergő, az alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil Kft. marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.