Így használd az Árfigyelőt!
Vannak, akik megszokásból, vannak, akik azért, mert egy üzlet közel van, vannak, akik az akciókat vadászva, és vannak, akik a kedvenceiket keresve indulnak bevásárolni. Jellemzően mindenkinek megvan a maga rutinja, hol és hogyan vásárol be. Mindannyiuknak hasznos támpontot kínál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) által indított Árfigyelő, de nem mindegy, hogy mit és hogy nézünk rajta. A Tesco most ehhez ad néhány hasznos tanácsot.
Július elsején elindult az Árfigyelő rendszer a GVH és a GFM gondozásában, ahol a GVH közlése alapján egy hét alatt elérte a 25 milliót az összes letöltések száma; ebből az látszik, hogy népszerű a felület, ahol a vásárlók tájékozódhatnak, amikor tejet, tejfölt, sajtot, téliszalámit vagy épp almalevet szeretnének venni. Az első tapasztalatuk nekik is az, hogy az egyik termék itt olcsóbb, a másik ott. Az viszont nem életszerű, hogy a bevásárlókosarat szétaprózva boltról-boltra járva szerezzék be, ami szükséges otthonra.
Érdemes ezért nem csak az egyedi termékárakat nézni, hanem a bevásárlókosár végösszegére is figyelni, hiszen az árkülönbség a blokk végösszegén látszik a legjobban. Éppen ezért, ha valaki igazán tudatosan szeretne bevásárolni, érdemes az adott termékkategóriák legalacsonyabb egységárait összeadva megnézni, hol mennyibe kerülne a teljes bevásárlás. Sőt, arra sem árt figyelni, hogy nem minden termék kapható mindegyik üzletláncnál.
Ha összevetjük a minden kereskedőnél elérhető termékkategóriák legalacsonyabb egységárú termékeiből képzett kosarak végösszegét, az látszik, hogy az első teljes héten, július 5-e és 11-e között a Tesco egymást követő 7 napon is legolcsóbb volt.
És itt érdemes megfontolni a következő tanácsot: a teljes kosár mellett az igazán tudatos vásárlásnál figyelembe kell venni a kereskedők által kínált kedvezményprogramokat és egyéb akciókat is, amik még tovább csökkenthetik a vásárlás végösszegét.
A Tesco ugyanis nemcsak az Árfigyelőn elérhető termékekre fókuszál:
- Május-június hónapokban például több mint 2000 elemből álló termékkör árát csökkentette.
- 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikkárát tartja tartósan alacsonyan, és folyamatosan ellenőrzi azokat.
- A Clubcard hűségkártyával hetente jellemzően 20 közkedvelt termék érhető bombaáron, melyek közül több nagy, akár 50 százalékot is meghaladó árengedménnyel vásárolható meg.
- Hetente több mint 1000, jelentős árkedvezménnyel kapható termék érhető el a „Clubcarddal olcsóbb” program keretében.
- A nyugdíjasok minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat.
- Sőt, a hűségkártya tulajdonosok a Clubcarddal gyűjtött pontokat az applikációban azonnal kuponokra válthatják és felhasználhatják vásárlásuk során.
- Extra bónusz tipp a Clubcard applikációt használóknak: ezen a hétvégén háromszoros pontokat kapnak a vásárlásuk után, ha aktiválják a kuponjukat!
Mindebből egyértelműen látszik, hogy a Tescónál egy helyen, kiemelkedően széles választékból lehet a legideálisabb kosarat összeállítani, kihasználva a többpilléres kedvezményrendszer nyújtotta lehetőségeket.