Nyáron ért véget a Westend történetének eddigi legnagyobb átalakítása, az ételudvar felújítása, amit egy alapos fogyasztói igényfelmérés előzött meg. Ebből az derült ki, hogy a 16-70 éves budapesti és Pest megyei lakosok mintegy fele legalább 2-3 havonta étkezik bevásárlóközpontokban. Közülük minden negyedik legalább heti rendszerességgel, és nem csak a legfiatalabbak. Az emberek viszont inkább bevásárlóközpontot választanak, mint ételudvart, jellemzően ott étkeznek, ahová általában járnak.
![6.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5098/50986/509863/50986345_486062af13995172b488de4ff96d0eb5_wm.png)
Az ideális ételudvar az, ahol jó áron, jó minőségben tudják megvásárolni a kívánt ételeket, amelyeket tiszta, higiénikus környezetben fogyaszthatnak el. Fontos, hogy az étkezőhelyen ne legyen ételszag, mindig legyen szabad hely, az asztalok a lehető legtávolabb helyezkedjenek el egymástól kényelmes székekkel. Az alapigények mellett zajszegény környezettel, a szép designnal, nyitott teraszokkal és környezetbarát kialakítással lehet növelni a fogyasztói elégedettséget. A többségnek a fenntarthatóság egyelőre még csak akkor szempont, ha nem jár többletköltséggel vagy -erőfeszítéssel.
![Index Dívány (727 × 600 képpont).png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5099/50997/509973/50997381_38afd10cba00b84112e886b4cdee2027_wm.png)
Mindezeket figyelembe véve a tulajdonos-üzemeltető a nemzetközileg elismert Hello Wood csapatát bízta meg azzal, hogy a régi ételudvarból egy kényelmes, természetességet és egyedi hangulatot árasztó teret varázsoljon. A berendezést minőségi hazai tölgyfa alapanyagból gyakorlatilag nulla hulladékkal készítették, hiszen a leeső részeket dekorációként használták fel. A természetközeliség mellett nagy hangsúlyt kapott a funkcionalitás és az innováció is, ez utóbbi nemcsak a látványelemekben, hanem az üzemeltetésben is megjelenik. Megújult a gépészet, alacsony fogyasztású LED világítást építettek ki és lecserélték a hőlégkezelőket is. A látványnak egyik központi eleme a 30 méteres LED fal, ami változtatható fényével ad hangulatvilágítást, de vannak érintőképernyős rendelőpanelek, sőt a látogatók takarító- és tálcaszedő robottal is találkozhatnak. A teljes bevásárlóközpont 15%-át teszi ki ez a 2500 négyzetméteres, több mint 600 ülőhellyel rendelkező terület, ami különleges digitális szolgáltatásaival, tematikus zónáival, ember- és természetközeli designjával az étkezés mellett közösségi térként is funkcionál. Ezt tükrözi a névadás is: Food&Friends.
![4.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5098/50986/509863/50986339_9cf0949a30a495b21f8ff77f18ecc475_wm.png)
A kínálat pedig kivételesen gazdag, hiszen 30 étteremből rendelve 10 nemzet konyháját lehet megkóstolni. Természetesen van vegán, cukormentes és gluténmentes étel is, és a szokásos gyorséttermi választék mellett olaszos, ázsiai, skandináv, magyaros ízeket is ki lehet próbálni a kávézók, cukrászdák felhozatala mellett.
![1.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5098/50986/509863/50986317_e47db7453296c8b4d23a12ad624aacfe_wm.png)
A nyitás óta eltelt hetekben azonban még egy feladatot kapott a tér, mert ez adott otthont annak a társadalmi érzékenyítő kampánynak, melybe a vásárlókat is bevonták. Az itt felállított kioskban két hónapon át lehetett adományozni a Gyermekétkeztetési Alapítványnak (GYEA). Emellett a nyitást követő héten minden ételvásárlás után a Westend és a Demján Sándor Alapítvány 50 forintot ajánlott fel a GYEA-nak, ebből 5 millió forint gyűlt össze, amiből körülbelül 1000 rászoruló, gyermekes családot tudnak majd tartós élelmiszerrel segíteni. A jótékonysági kampány záróeseményén a Westend ötven hátrányos helyzetű gyermeket látott vendégül a kísérőikkel együtt. Ebéd után a gyerekeket egy mozira is meghívták, végül pedig megajándékozták őket egy iskolakezdő írószercsomaggal.
![3.png](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5098/50986/509863/50986379_ae125fd1addd8e8786233ea0b6e52685_wm.png)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bIswRBC7JwubucMey75e45a2zQBRQptul7F_WpPLtYv.A7/stparam=pflijwjgar/fastid=lwdjvkmkrkejctgotfhzoyaxinmf/nc=0)