Finom falatok x jóhangulatú együttlét: ez a Food&Friends by Westend

2023.09.20. 00:01 Módosítva: 2023.09.20. 10:30
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Impozáns lett a felújítás után a Westend ételudvara, amely egyben közösségi térként is funkcionál.

Nyáron ért véget a Westend történetének eddigi legnagyobb átalakítása, az ételudvar felújítása, amit egy alapos fogyasztói igényfelmérés előzött meg. Ebből az derült ki, hogy a 16-70 éves budapesti és Pest megyei lakosok mintegy fele legalább 2-3 havonta étkezik bevásárlóközpontokban. Közülük minden negyedik legalább heti rendszerességgel, és nem csak a legfiatalabbak. Az emberek viszont inkább bevásárlóközpontot választanak, mint ételudvart, jellemzően ott étkeznek, ahová általában járnak.

6.png

Az ideális ételudvar az, ahol jó áron, jó minőségben tudják megvásárolni a kívánt ételeket, amelyeket tiszta, higiénikus környezetben fogyaszthatnak el. Fontos, hogy az étkezőhelyen ne legyen ételszag, mindig legyen szabad hely, az asztalok a lehető legtávolabb helyezkedjenek el egymástól kényelmes székekkel. Az alapigények mellett zajszegény környezettel, a szép designnal, nyitott teraszokkal és környezetbarát kialakítással lehet növelni a fogyasztói elégedettséget. A többségnek a fenntarthatóság egyelőre még csak akkor szempont, ha nem jár többletköltséggel vagy -erőfeszítéssel.

Index Dívány (727 × 600 képpont).png

Mindezeket figyelembe véve a tulajdonos-üzemeltető a nemzetközileg elismert Hello Wood csapatát bízta meg azzal, hogy a régi ételudvarból egy kényelmes, természetességet és egyedi hangulatot árasztó teret varázsoljon. A berendezést minőségi hazai tölgyfa alapanyagból gyakorlatilag nulla hulladékkal készítették, hiszen a leeső részeket dekorációként használták fel. A természetközeliség mellett nagy hangsúlyt kapott a funkcionalitás és az innováció is, ez utóbbi nemcsak a látványelemekben, hanem az üzemeltetésben is megjelenik. Megújult a gépészet, alacsony fogyasztású LED világítást építettek ki és lecserélték a hőlégkezelőket is. A látványnak egyik központi eleme a 30 méteres LED fal, ami változtatható fényével ad hangulatvilágítást, de vannak érintőképernyős rendelőpanelek, sőt a látogatók takarító- és tálcaszedő robottal is találkozhatnak. A teljes bevásárlóközpont 15%-át teszi ki ez a 2500 négyzetméteres, több mint 600 ülőhellyel rendelkező terület, ami különleges digitális szolgáltatásaival, tematikus zónáival, ember- és természetközeli designjával az étkezés mellett közösségi térként is funkcionál. Ezt tükrözi a névadás is: Food&Friends.

4.png

A kínálat pedig kivételesen gazdag, hiszen 30 étteremből rendelve 10 nemzet konyháját lehet megkóstolni. Természetesen van vegán, cukormentes és gluténmentes étel is, és a szokásos gyorséttermi választék mellett olaszos, ázsiai, skandináv, magyaros ízeket is ki lehet próbálni a kávézók, cukrászdák felhozatala mellett.

1.png

A nyitás óta eltelt hetekben azonban még egy feladatot kapott a tér, mert ez adott otthont annak a társadalmi érzékenyítő kampánynak, melybe a vásárlókat is bevonták. Az itt felállított kioskban két hónapon át lehetett adományozni a Gyermekétkeztetési Alapítványnak (GYEA). Emellett a nyitást követő héten minden ételvásárlás után a Westend és a Demján Sándor Alapítvány 50 forintot ajánlott fel a GYEA-nak, ebből 5 millió forint gyűlt össze, amiből körülbelül 1000 rászoruló, gyermekes családot tudnak majd tartós élelmiszerrel segíteni. A jótékonysági kampány záróeseményén a Westend ötven hátrányos helyzetű gyermeket látott vendégül a kísérőikkel együtt. Ebéd után a gyerekeket egy mozira is meghívták, végül pedig megajándékozták őket egy iskolakezdő írószercsomaggal.

3.png
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.