Most jelnyelven tanulhatjuk meg, hogy digitálisan adományozni mennyire egyszerű
Az üzletekben, éttermekben és életünk számos területén mindannyian tapasztaljuk nap mint nap, hogy egyre többen a bankkártyájukat vagy a mobiljukat veszik elő fizetéshez. A mindennapok magától értetődő részévé válnak ezek a kártyás tranzakciók, amelyeket gyorsnak, biztonságosnak és kényelmesnek tartanak a kártyabirtokosok.
Most menjünk egy lépéssel tovább: mi történik abban az esetben, amikor nem saját magunknak vagy a családunknak vásárolunk, hanem amikor egy-egy jó ügyet megismerve, adományozni szeretnénk?
A Visa megbízásából készített, friss reprezentatív kutatásból [1] az derült ki, hogy a magyarok háromnegyede rendszeresen adományoz. Tízből hét visszatérő jelleggel adakozó tartja úgy, hogy a bankkártyás fizetés könnyebbé és egyszerűbbé teszi a támogatást. Az adományozók többsége jelenleg banki átutalással vagy készpénzzel adományoz, de közel felük nyilatkozott úgy, hogy ha lehetősége nyílna rá, akkor bankkártyát is használna. Választásuk indokaként leggyakrabban azt említették, hogy a mindennapok során is jellemzően így fizetnek, illetve nagyon kevés készpénzt hordanak magukkal. Az adományozók több mint fele azt nyilatkozta, hogy akár egy éven keresztül havi rendszerességgel is fordítana jótékonyságra kisebb összegeket, amennyiben lehetősége nyílna bankkártyás fizetésre az adományozás során.
Ez a fajta rendszeres adományozás a felajánlásokat fogadó szervezetek számára is előnyösebb lenne, hiszen kiszámíthatóbb, rendszeresebb bevételt jelentene.
A Visa céljai között szerepel egy befogadóbb környezet megteremtése, felhívni a figyelmet a társadalmi integrációra.
Annak érdekében, hogy minél szélesebb körben helyezze fókuszba az adományozás bankkártyás módját, a digitális fizetések terén világelső cég a Siketek Világnapján (2023. szeptember 24.) indította el „Az érintés ereje mindannyiunké” kampányát, amely a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) támogatására irányul. A digitális adományozási pontoknak köszönhetően bárki mindössze egy érintéssel támogathatja a szervezetet, és közben egy kicsit többet megtudhat a támogatott közösségről is.
Akár hangzó nyelvről, vagy jelnyelvről legyen szó, az „adni” kifejezéshez mindig pozitív dolgokat társítunk. A mozdulat ezt az összekapcsolódási gesztust is szimbolizálja a halló és hallássérült társadalom között.
Ráadásul a kezdeményezésnek köszönhetően azt is megtanulhatjuk, hogy a jelnyelv „adni” jele nagyon hasonló az érintéses bankkártyás fizetés mozdulatához. A frekventált helyeken kijelölt adományozási pontok képernyőjén egy hallássérült fiatal nő mutatja be az adakozást szimbolizáló jelet. A kampánnyal a közösségi média platformokon is találkozhatunk, ahol több alap jelnyelvi kifejezést tanulhatunk meg.
A digitális fizetések elfogadásának a vállalkozásokra gyakorolt jelentős hatása már ismert, a Visa pedig hisz abban, hogy hasonló eredményeket érhetnek el a nonprofit szervezetek is, amelyek az adományokra támaszkodva hatalmas horderejű munkát végeznek.
A Change Hungary-vel együttműködve idén egy szélesebb körű programot is bevezettek adományozó terminálok telepítésére. 50 digitális adományozási pont található országszerte, ahol további jótékonysági szervezetek a saját, személyre szabott digitális termináljaikkal végezhetik az adománygyűjtést.
További információ a támogatási lehetőségekről és a digitális adományozási helyszínekről az alábbi linken:
https://www.visa.hu/tanulj-meg-adni.html
[1] A reprezentatív kutatást az Ipsos online adatgyűjtési módszerrel, 1000 fős mintán végezte 2023 augusztusában Magyarországon.