SIRHA BUDAPEST – A TÖKÉLETES SZAKMAI FÓRUM JÖVŐRE IS VÁRJA SZAKMAI KÖZÖNSÉGÉT

INDEX Cover 2.png
2023.12.14. 12:07
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Közép – Kelet Európa legjelentősebb élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása

Budapest ismét a gasztronómiai közösség középpontjában lesz, ahogy közeledik a SIRHA Budapest. Immár alig három hónap és Kelet – Közép Európa legjelentősebb élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása megnyitja kapuit. A két évente megrendezésre kerülő nemzetközi rendezvény kitűnő szakmai fórum, ami változatos programlehetőséget kínál kiállítóknak és látogatóknak egyaránt.

AZ ÉLŐ RENDEZVÉNYEK SZEREPE

A világjárvány kirobbanásakor a nagy kiállításszervezők nagy lépéseket tettek, hogy digitális megoldásokat találjanak a megváltozott piaci körülmények kielégítésére. Néhány innovatív megoldás eredményesnek bizonyult és napjainkban is működik, ugyanakkor többségük nem érte el a kívánt hatást. Egyértelművé vált, hogy a személyes találkozók továbbra is kardinális jelentőségűek az üzletkötés és a networking szempontjából.

A Bizzabo rendezvénytechnológiai vállalat 2022-ben készített egy jelentést, amelyben több mint 4000 rendezvényszervezőt és látogatót kérdeztek meg arról, hogyan vélekednek a szakkiállítások jelentőségéről. A jelentés szerint a szakemberek 80,4%-a világjárvány után továbbra is szakmai kiállításokat, a személyes jelenlétet tartják a leghatékonyabb marketingcsatornának.

Az élő rendezvények még mindig a marketing költségvetés meghatározó elemei, az átfogó marketing- és sales stratégiák sarokkövei, amelyeket a márkaaffinitás, az ügyfelek elköteleződése és a bevétel növekedése érdekében terveztek.

SIRHA Budapest, a fórum, amely összekapcsolja a társkiállítókat
SIRHA Budapest, a fórum, amely összekapcsolja a társkiállítókat
SIRHA Budapest, a fórum, amely összekapcsolja a társkiállítókat

A SIRHA BUDAPEST RÉGIÓS JELENTŐSÉGE

A szakkiállítás 2014 óta lehetőséget teremt a piac szereplőinek bemutatkozásra, üzletszerzésre, szakmai kapcsolatok és ismeretek bővítésére. A rendezvény 24 000 szakmai látogatót fogadott, 44 országból, főként Ausztriából, Olaszországból, Lengyelországból, a Cseh Köztársaságból, Horvátországból, Szlovákiából, Szerbiából és Romániából is. Az érkezők 65%-a döntéshozó pozícióban helyezkedik el, köztük top menedzserek, tulajdonosok és cégvezetők.

A látogatókat 16 ország 376 kiállítója várta, közülük 68 volt külföldi. A kiállítók különböző szakmai területekről érkeztek, beleértve az élelmiszeripart, sütőipart, cukrászatot, szállodaipart, vendéglátást, konyhatechnológiát és csomagolóipart.

2024-ben is számos szakmai konferenciával és előadással készül a kiállítás
2024-ben is számos szakmai konferenciával és előadással készül a kiállítás

MIT AD A SIRHA BUDAPEST?

A folyamatosan megújulni képes, trendkövető kiállítás naprakész szakmai csapatával folyamatosan alkalmazkodik és követi az iparági trendeket és ennek mentén alakítja koncepcióját.

A rendezvény kiállítói számára számos személyre szabott szolgáltatást nyújt, beleértve a marketingtámogatást és egyedi standkialakítást. Továbbá segíti a kiállítókat abban, hogy eredményesen és sikeresen vegyenek részt a rendezvényen és ehhez számos extra funkciót biztosít egy dedikált online platformon keresztül. Ide tartozik a tárgyalásegyeztető rendszer, amely mind a kiállítók, mind a látogatók rendelkezésére áll, egyedi ajánlatok feltöltésének lehetősége, valamint az E-ticket rendszer, amelyen keresztül a kiállítók térítésmentesen hívhatják meg meglévő és új partnereiket az eseményre.

A kiállítói jelentkezés folyamatos, szűkül az elérhető kiállítói terület, így érdemes standhelyét minél előbb lefoglalnia, ugyanis a kiállítási terület 80%-a már elkelt.

A jelentkezés feltételeiről és a kiállításról bővebb információ a sirha-budapest.comweboldalon található.

PROGRAMKÍNÁLATA

A SIRHA alapértékként kezeli a fenntarthatóságot: korábban is tudatosan irányították a látogatók figyelmet a helyi és a biotermékekre fókuszáló standokra, idén pedig a korábban megszokottnál is nagyobb teret kapott a kiállítás állandó partnere a Felelős Gasztrohős Alapítvány, amelynek közreműködésével az iparágba illő cégek jönnek kiállítani (papírpohár, eldobható éltelhordók, újrahasznosított eszközök, bio tisztítószerek). A „CSAK A MENTES” – Herczeg Andrea jóvoltából – egy Zöld Sziget létesül, ahol olyan kiállítók szerepelnek, akik valamilyen ételintoleranciával küzdőknek nyújtanak megoldást, például a laktóz- vagy gluténmentes termékek iránt érdeklődőknek.

A kiállítás kiemelt partnere és hivatalos lapja a Trade magazin a hozzá méltó és megszokott színvonalon prezentálja innovációs standját, a Future Store-t. Ezen felül egy vadonatúj projekttel debütál: megalkották a Start Up Szigetet.

Jövőre, a SIRHA Budapest kiemelt szakmai partnere a METRO Magyarország Kft ismételten a legnagyobb területi kiállítója lesz az eseménynek: 800 négyzetméteren 9 stand kap helyet, ahol 3 nap alatt 314 program várja a szakembereket.

A kiállítást számos további szakmai rendezvény kíséri, ilyenek például a KÖSZ Közétkeztetési Szakácsverseny, a SIRHA Budapest Coffee Challenge, a Pizza World Championship.

Az idei rendezvény fókuszában a kézműves fagylalt áll; a SIRHA Budapest elkötelezett a kézműves fagylalt készítés kultúrájának megismertetés és terjesztése iránt. A 2022-2025-ös időszakban újra világkörüli útjára indul a Gelato Festival World Masters, amely ezúttal is a világ legjobb fagylaltját keresi az első napon. A második nap a játékos és kreatív fagylaltversenyé, ezt a Magyar Cukrász Ipartestület és a Hungexpo Zrt. szervezi cukrász tanulóknak. A harmadik napon a fagylaltalapanyagokat forgalmazó cégek mutathatják be újdonságaikat, kóstolókkal összekötve. A kiállítás ad otthont a Cukrász Ipartestület által szervezett Magyarország Tortája verseny első zsűrizési fordulójának és a Pataki János emlékversenynek is.

A Közétkeztetési Szakácsverseny győztesei 2022-ben
A Közétkeztetési Szakácsverseny győztesei 2022-ben

A kiállítás kiemelt szakmai partnere a METRO, kiemelt médiatámogatója és hivatalos lapja a Trade magazin.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.