Mit esznek és isznak a magyarok szilveszterkor?
Hány tonna virslit vesznek a hazai vásárlók szilveszterre? Hogyan lesz a legnépszerűbb pezsgő a gyerekeknek szánt változat? Ketchup, majonéz vagy mustár a nyerő? Milyen rágcsákat választanak a magyarok az év utolsó napjához közeledve? A válaszokat a Kifli.hu szakértői az online szupermarket 2023-as adatai alapján adják meg.
Ha valami, akkor a magyarokra biztosan igaz, hogy szeretnek jót enni és inni. Az év vége és különösen szilveszter napja erre tökéletes alkalmat ad, ezért nem is meglepő, hogy a legtöbb háztartásban a legfinomabb, hagyományos ünnepi ételekkel búcsúztatják az óévet. Hogy pontosan mit is jelent ez, arra a Kifli.hu online szupermarket adatai segítenek választ adni.
Újévi fogadalmak és minőségi élelmiszerek
A Kifli.hu adatai alapján szilveszterkor a magyarok nemcsak a hagyományos kedvenceket, hanem a prémium termékeket is egyre inkább előnyben részesítik. Az ünnepi időszakban ugrásszerűen nő a kereslet az olyan különlegességek iránt, mint a trüffeles termékek, a gourmet előételek vagy a prémium steakek és a tengeri herkentyűk. A tradicionális szilveszteri partyételek, mint a sajttál, a kaviár és a pezsgő mellé kínált falatok, szintén rendkívül népszerűek. A vásárlók az ünnepi időszakban mind többször választanak prémium minőségű alapanyagokat, hogy egyedi és különleges fogásokat készítsenek családjuk és vendégeik számára. A kézműves kolbászok és a friss zöldségek az ünnepi szezonban is megőrzik népszerűségüket. Az újévi időszakban az egészségtudatos vásárlói döntések is megerősödnek. Az organikus gyümölcsök és zöldségek, valamint a fenntartható forrásból származó húsok iránti kereslet ebben az időszakban jelentősen emelkedik, vélhetően az újévi fogadalmaknak is köszönhetően.
A virsli és a lencse megkerülhetetlen
A Kifli.hu vásárlói 2023 végén összesen 6 tonna – azaz nagyjából három középkategóriás autó súlyának megfelelő – virslit rendeltek, bizonyítva, hogy ez az étel továbbra is elengedhetetlen része a szilveszteri ünneplésnek. A termék sertés- és csirkehúsból készült változatai közötti versenyből 6-4 arányban az előbbi került ki győztesen, ami talán nem meglepő, tekintve, hogy a babonák szerint a disznó hozza a gazdagságot a házhoz. A csirke alapú virslik között a MasterGoods Füstlijét választották a legtöbben, míg a sertés esetében a Wiesbauer prémium bécsije vitte a prímet tavaly, de feltűnnek a listán olyan márkák is, mint a Pick Pickolinója és a Kométa. A top 10-ben szerepelt még a Kifli sajátmárkás terméke, a Dacello frankfurter is.
De tonnákban mérhető a szerencsehozó lencse iránti érdeklődés is az év utolsó heteiben: tavaly az utolsó 2 hétben a nagy szemű Paco lencse, a Happy Frucht lencséje, illetve a Lorenzo vöröslencséje volt a vásárlók kedvence.
Pezsgők: a felnőttek és a gyerekek kedvence
Alapvető termék az év utolsó napjához közeledve a pezsgő, ennek alkoholos változatát a tavalyi tapasztalatok alapján már hetekkel, akár hónapokkal előre megvásárolják a magyarok a nagy napra. A gyerekpezsgőkkel ugyanakkor megvárják az év végi akciók időszakát. A vásárlási szokások miatt ezért a Kifli top 3 pezsgője 2023 végén a Kölyök márkanév alatt futó – sorrendben – almás, szőlős és szamócás ízesítésű ital lett. Az alkoholos pezsgők kategóriában 2023 utolsó 2 hetében a Hungária Extra Dry végzett az első helyen, de alig pár üveggel volt lemaradva a Törley Gála Sec, illetve az alkoholmentes Doux terméke.
A szószok versenye és a rágcsálnivalók bősége
Az év utolsó időszakának egyértelmű egyeduralkodója a szósz jellegű termékek között az Univer volt a Kiflinél: a top 5 szósz jellegű termékből 3 Univer majonéz (különböző méretekben). A ketchup kategóriában a Kiflin a Heinz közel fél kilós kiszerelése nyerte tavaly az utolsó 2 hét versenyét, majd az Univer és a Globus hasonló méretű kiszerelései következtek. A mustár nem tartozik a legnépszerűbb év végi szószok közé: ez abból is látszik, hogy jellemzően fele akkora kiszerelést vásárolnak a magyarok, mint majonézből vagy ketchupból. A mustárkategória három nagyja tavaly az Univer, a Heinz és Maille eredeti dijoni mustár volt.
A rágcsálnivalók közül a Nógrádi sós pálcikát, a Mogyi vajas micro popcornját és a hagymás-tejfölös Chiót választották a legtöbben, de a top 10-ben végzett még a Maroni sült gesztenyéje, a Kalifa aszalt szilvája és a sós Pringles is. Üdítők terén a Coca-Cola volt a tavalyi évvége top terméke, jellemző, hogy a top 5-be más nem is fért be.
Az ünnepi reggeli változatlan marad
Az ünnepi időszak tavaly nem zökkentette ki a vásárlókat a reggelit illető szokásaikból, hiszen továbbra toronymagasan a kifli-zsemle-uborka-tej-tojás végzett a leggyakrabban vásárolt termékek listáján.
A szilveszteri időszak a hagyományokról, a jól bevált kedvencekről, illetve egyre inkább a különleges, minőségi alapanyagokról szól, amit az eladási adatok is tükröznek. Vásárlóink számára idén is biztosítotjuk a zavartalan kiszolgálást, a két ünnep közötti 20 százalékos kapacitásbővítéssel. Az online vásárlás mindenki számára kiváló megoldás, aki szeretné az ünnepi készülődést stresszmentesen megoldani, és több időt tölteni szeretteivel. A gyors és pontos kiszállítás lehetővé teszi, hogy az ünnepi pillanatokra koncentrálhassunk.
– mondta Szalma Rita, a Kifli.hu kereskedelmi igazgatója. Az online szupermarket idén is kibővített ünnepi nyitvatartással biztosítja a szilveszteri időszak zökkenőmentes kiszolgálását. December 27. és 30. között reggel 6-tól 23 óráig, december 31-én pedig reggel 7 órától déluán 4-ig szállítja ki a rendeléseket a cég. A rendszer az ünnepi időszak alatt folyamatosan frissíti a kiszállításhoz elérhető időablakokat az alkalmazásban és a weboldalon.