Citroën C4: Elismerésre méltó technológia
A márka vadonatúj alsó középkategóriás sztárjai - a C4-es ugyanis két, markánsan eltérő változatban mutatkozott be - megjelenésükben és technikájukban új távlatokat nyitnak nem csupán a márka, de az egész iparág előtt. A formatervezők tökélyre fejlesztették az eltérő arculatú testvérmodellek néhány éve divatba hozott koncepcióját. Az ötajtós és a kupé két merőben eltérő kisugárzású jármű. Mintha a C2-C3 páros reinkarnációját látnánk: a családi modell dinamikus ívekből építkezik, míg a sportos változatot nyújtottabb, élesebb vonalak határolják. Vonzerejüket pedig csak fokozza, hogy a különleges orrkiképzés minden eddiginél tökéletesebb gyalogosvédelmet biztosít. A rajzolók zsenialitását dicséri, hogy a C4-esek régi Citroënes hagyomány szerint, a kategória legáramvonalasabb autói közé tartoznak. Ez nem pusztán a menetteljesítmények, hanem az alacsony zajszint miatt is lényeges: a kupé hátrafelé szűkülő oldalfala és légterelő szárnya, a rejtett ablaktörlők, az előre hozott szélvédő és a zászló alakú külsőtükrök mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a C4 minden kategóriatársánál csendesebb legyen. Nem csupán csekély légellenállásukat, de funkcionalitásukat tekintve is egyenértékűek a C4-esek. Az azonos tengelytávú és magasságú változatok belső tere kivételesen tágas: a hátsó utasok térdének teljesen hátratolt első ülések mellett is 17 centiméteres hely jut, amivel a Citroën új mércét állított fel a kategóriában. A kupé illetve az ötajtós csomagtere az üléstámla tetejéig pakolva 342 -352 liternyi pakkot képes elnyelni. A jól variálható raktér kihasználását különleges, a küszöbből kihajtogatható, három jól elhatárolt rekeszt létrehozó válaszfal-rendszer könnyíti meg.
A motorválaszték is sokoldalú. Négy benzinüzemű és három ultramodern dízelmotorral gyártják a modellpárost. Utóbbiak 92, 110 és 138 lóerőt teljesítnek, a benzinmotorok 90-180 lóerősek - a legizmosabb, kétliteres blokkot kizárólag a kupéhoz kínálja a Citroën.
A C4 utasainak kényelmét elsősorban a könnyebb és kellemesebb vezetés érdekében kifejlesztett újdonságok biztosítják. A többfunkciós, rögzített központi részű kormánynak köszönhetően nem csak a legfontosabb kényelmi, hanem a vezetést segítő berendezések is a vezető keze ügyében vannak. Ez az egyedülálló műszaki megoldás a világon elsőként kínál optimalizált formájú vezetőoldali légzsákot, a vezető még hatékonyabb védelme érdekében. Ugyancsak világújdonság a vezetéssel kapcsolatos információkat megjelenítő, áttetsző kijelző, mely a műszerfal közepén található. Mivel a kijelző fényereje igazodik a kinti fényerőhöz, a megjelenő információk bármilyen körülmények között jól olvashatók.
Mindez kellemes légkört teremt az utastérben, melyet fokoz a belső tér stílusához illő légfrissítő, vagy az oldalsó ablakok réteges kialakítása, mely akusztikai szempontból is tökéletes kényelmet biztosít. Jelentős előrelépés a biztonság terén a C4 egyedülálló és hatékony újítása, a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés. Amikor autópályán vagy autóúton közlekedünk, a rendszer jelzi, ha a gépkocsi átlépte akár a terelő- akár a záróvonalat anélkül, hogy indexelt volna, figyelmeztetve a bóbiskoló vagy csak a beszélgetésbe merült vezetőt. A Citroën C4 vezetési biztonságát további berendezések is fokozzák, mint például a kétfunkciós, kanyarkövető Xenon fényszórók, a sebességkorlátozó automatika és az alacsony abroncsnyomás érzékelő. További információ