„Uram, a szerver tönkrement”

2012.03.19. 15:56 Módosítva: 2012.03.20. 08:57
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
„Mert ez a szerver nagyon jó, a következő 5 évben nem kell vennünk újat, csak ezt, most, utoljára, uram.”

Mindannyiunk emlékszik arra, amikor az első céges szerver megérkezett: valószínű, hogy nem sokat értettünk a sok mozaikszóból, ami a specifikáción, aztán a dobozon, majd később a gépen magán szerepelt, de tudtuk: szintet léptünk a komoly céggé válás rögös útján.

A kezdeti örömöt később az alkalmazások, illetve azok telepítése és üzemeltetése során szerzett sok-sok tapasztalat árnyalta, melyet rosszabb esetben a senior cégvezetői réteg már egy szervercserével is megfejelt, adatvesztés nélkül.

A komoly cég - junior és senior vezetőktől függetlenül - azonban ma már nem it-infrastruktúra kérdése. Amíg évekkel ezelőtt a vezetékes telefonszám, a belső telefonközpont és céges szerver nyomtak a latba a cégek „komolyságát” illetően, addig ma már a többen az olyan egyszerű megoldásokat preferálják, melyek nem igényelnek egyszeri, vagy többszöri nagy összegű beruházást, és a fenntartási költségeket is minimalizálják.

Ilyenek a felhőszolgáltatások is, melyekkel ugyan a kliens gépek – tehát a munkatársak számítógépeinek, egyéb mobil eszközeinek – megvásárlását nem tudjuk megspórolni, de a szerver és a hozzá kapcsolódó bonyolult alkalmazásokat, az azokat üzemeltető rendszergazda havidíjait annál inkább. A szolgáltatás megrendeléséhez nincs más dolgunk, mint egy óriás szerverparkot üzemeltető szolgáltatót felkeresni, elmesélni nekünk, hogy milyen szolgáltatásokat – vállalati, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhető emailt, közös naptárt, weboldalt, közös tárhelyet, egyéb vállalat specifikus alkalmazásokat - és hányan szeretnénk használni és erre vonatkozóan egy havidíj keretében kapunk egyedi ajánlatot. A havidíjat a következő évek hónapjaival felszorozva is meglepő eredményre jutunk, ha a felhőszolgáltatásokkal szembeni helyi megoldások kapcsán szeretnénk a beruházásunkra megtérülést számítani: ha még ki is bírja a következő 5 évet a sokszázezer forintos szerver, a járulékos költségek – mint rendszergazdai díjak, szoftver beszerzési költségek – igencsak elszállt összeget eredményezhetnek a következő évekre.

Mindezek mellett a felhőszolgáltatások vitathatatlan előnye, hogy a már említett óriásszerverparkokban minden úgy van megépítve, hogy amennyiben bármilyen informatikai katasztrófa történne – merthogy a technika ördöge ott sem alszik – úgy a kiesett erőforrások helyét automatikusan átvegye egy másik gép, mely sok esetben fizikailag is máshol van tárolva annak érdekében, hogy a természeti katasztrófák kapcsán is minimalizálják a kockázatot az egyes szolgáltatás kiesésben.

*A GTS Hungary a Felhasználó által megadott adatokat az adatvédelmi törvényeknek megfelelően bizalmasan kezeli, harmadik félnek azokat nem adja át. A Felhasználó emellett hozzájárul, hogy a GTS felhasználja az adatait további marketing tevékenységei során.

 
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.