Üzleti kézikönyvként forgatják a Mein Kampfot

2009.04.22. 19:50 Módosítva: 2009.04.22. 19:55
Az indiai diákok egy sikersztorit látnak a náci vezér művében, de igazán a forgalmazók dörzsölik a tenyerüket. Csak Új-Delhiben tízezret adtak el belőle fél év alatt.

Indiai diákok körében népszerű lett Adolf Hitler Mein Kampfja, mert az üzleti életben használható ötleteket merítenek belőle, írja a Daily Telegraph.

Az elmúlt fél évben csak a fővárosban 10 ezer példányt adtak el belőle a legnagyobb áruházak összesítése szerint, és a mű évről-évre népszerűbb. Sohin Lakhani, az egyik mumbai központú cég vezetője örül a növekvő keresletnek, és egy vállrándítással reagált arra kérdésre, vannak-e erkölcsi aggályai a könyv újranyomása miatt. „A diákok egy olyan sikersztorit látnak a Mein Kampfban, amikor egy vízióval rendelkező ember megvalósítja a terveit" - tette hozzá.

A Management Today ugyanakkor erősen kétli, hogy a Mein Kampfot hatékony kézikönyvként lehetne forgatni az üzleti életben.

A Telegraph azt írja, hogy a könyv Horvátországban, Törökországban és Oroszországban is népszerű. Németországban 2015-ig tilos kiadni, az Egyesült Államokban akár 22 dollárért is beszerezhető az Amazonon.