Leállítják Oroszországban a Tu-154B-ket
Az orosz közlekedésfelügyelet vasárnap elrendelte a Tu-154B típusú repülőgépek használatának szüneteltetését mindaddig, amíg nem tisztázódik, hogy mi okozta előző nap egy ilyen gép három halálos áldozatot követelő balesetét a szibériai Szurgutban.
A Kogalimavia repülőtársaság gépe 124 emberrel a fedélzetén a
felszállópálya felé gurult, amikor az egyik hajtóműve kigyulladt. A
tűz később robbanást okozott, amely három embert megölt és 43-at
megsebesített. A repülőgép fekete dobozait azóta megtalálták, és most
vizsgálják, hogy mi okozta a balesetet.
A közlekedési hatóság szóvivője szerint a Tu-154B-k használatát
felfüggesztő rendelet kötelező érvényű. Hogy pontosan hány ilyen
típusú repülőgépet használnak Oroszországban, arról egyelőre nincs
információ.
A Tu-154B a múlt század hetvenes évei elején megjelent Tu-154-es
modell egyik változata. Három hajtóműve van a törzs végében - kettő a
törzs két oldalán, a harmadik pedig a tetején, a függőleges vezérsík
alatt. A típus közepes távolságokra készült, s le- és felszállásához
nincs szüksége szilárd burkolatú kifutópályára.
Az Aeroflot orosz állami légitársaság 2009-ben kivonta a forgalomból a Tu-154-eseket, de az ország kisebb légitársaságainál továbbra is használják azokat.
Legutóbb a múlt év decemberében egy Tu-154M típusú gépet ért két ember halálát okozó baleset. A moszkvai, vnukovói repülőtérről a dagesztáni fővárosba, Mahacskalába tartó gép két hajtóműve leállt, ezért kényszerleszállást kellett végrehajtania az ugyancsak moszkvai, domogyedovói repülőtéren, ahol a gép leszaladt a havas leszállópályáról, s három darabra tört.