Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Tokió lecsapna a szabálytalan biciklistákra

2013.04.01. 13:05

Drákói szigorral készülnek lecsapni a visszaeső szabálysértő kerékpárosokra a tokiói hatóságok: a japán főváros ügyészi hivatalának bejelentése szerint hétfőtől eljárást fognak indítani a közlekedési szabályokat figyelmen kívül hagyók ellen, s akár három hónapos börtönnel is büntethetik azokat a biciklistákat, akik átmennek a piroson vagy nem állnak meg a stoptábláknál.

A három hónapos szabadságvesztést 50 ezer jenes (mintegy 126 ezer forint) pénzbírsággal lehet kiváltani. Hasonló mértékű büntetésre számíthatnak a rossz látási viszonyok között kivilágítatlan kerékpárral közlekedők, míg a más biciklistákkal párhuzamosan haladókat 20 ezer jenre bírságolhatják meg - írta a Japan Today hírportál.

A hatóságok szigora mögött az áll, hogy Tokióban az elmúlt tíz év folyamán 13 százalékkal nőtt a kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek száma. Ugyanakkor a biciklisek és autósok közötti ütközések száma csökkenő tendenciát mutatott a közelmúltban.

A japán fővárosban eddig csak elvétve bírságolták a kerékpárosokat a kisebb szabálysértésekért, csupán kerékpárjaik regisztrációjára kötelezték őket, de ez az intézkedés elsősorban a lopások megelőzését, nem pedig az utak biztonságának szavatolását szolgálta. Habár 2011-ben összesen kétmillió alkalommal figyelmeztettek kerékpárosokat a tokiói rendőrök, ebből csak 4000 alkalommal, azaz az esetek 0,2 százalékában indult eljárás a vétkesek ellen.

Ugyanakkor az új szabálysértési tételek bevezetése egyesek szerint önmagában még nem lesz elég a kerékpáros közlekedés biztonságának javítására. Sokan ugyanis úgy vélik, hogy a probléma Tokió csapnivaló kerékpáros infrastruktúrájára vezethető vissza: annak ellenére, hogy becslések szerint minden nap milliók utaznak biciklin munkába a városban, kerékpárutak csak elvétve vannak, így a kerekesek jobbára a járdán vagy az autók között kénytelenek haladni, ami növeli a balesetek veszélyét.