Gábor, Karina, Ders
5 °C
21 °C

Hipszterek miatt van bajban a borotvaipar

2013.08.06. 10:42

A hipszterek miatt megy rosszul a borotvagyártóknak, írja az msn.com. A Gillette gyártója, a Procter & Gamble kapkodja a fejét, mivel az egész fejlődő világban esnek a borotvaeladások, a Schick borotvamárka tulajdonosa, az Energizer pedig 10 százalékos eladáscsökkenésről számolt be.

Az Euromonitor elemzése szerint az okok összetettek: a szakáll és borosta divatja mellett szerepet játszik, hogy az ázsiai férfiak kevésbé szakállasak. Emellett sok munkanélküli fiatal növeszthet büntetlenül borostát, sőt, a munkahelyek egyre inkább elfogadják a nem frissen borotvált megjelenést.

Amerikában különböző újításokkal próbálnak talpon maradni a cégek: a Dollar Shave Club és az Automated Man például házhoz szállítja a borotvákat. A borosta terjedésével nagyobb szerep jut a szakállvágóknak és arcszőrápolási termékeknek is.

Előrejelzések szerint 2013-ban először fogják utolérni a férfi illatszerek eladásai a borotvákét. A borotvagyártók utolsó mentsvára Latin-Amerika, de mióta sok híresség, például Messi is gyakran jelenik meg borotválatlanul vagy szakállal, a gyártók félnek, hogy itt is utoléri őket a hipsztercsapás.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!