Több brit vásárol a neten, mint a boltokban
Régen karácsonykor a tévé előtt összegyűlt a család, ma már sokan a számítógép képernyőjét bámulják – nosztaligázik a Daily Mail. Egy kutatás szerint ugyanis idén először többen vásárolnak a szenteste utáni leértékelések időszakában online, mint ahányan boltba mennek, legalábbis Nagy-Britanniában.
A kérdőív a válaszadók terveit mérte fel: míg 31 százalékuk tervezte, hogy online fog leárazásokat keresni, 27 százalék maradt a hagyományos üzleteknél. A lap szerint egyre több kiskereskedő már 25-én, sőt 24-én este elkezdi leárazni a termékeit. Az online vásárlás 9, a bolti 1,2 százalékkal növekedett tavalyhoz képest.
Dimitrios Tsivrikos, az University College London pszichológus kutatója szerint az embereket egy „szinte őskori ösztön” hajtja, hogy minél olcsóbban vásároljanak be. „Annak idején az ember élethalálharcot vívott az ételért, ma ugyanez mobiltelefonokért és laposképernyős tévékért történik” – mondta Tsivrikos.