Ödön
1 °C
11 °C

A kínaiak talán rábukkantak a maláj gépre

2014.03.22. 09:17 Módosítva: 2014-03-22 11:26:59

Egy 22 méter hosszú, 13 méter széles úszó tárgy látható a kínai műholdak felvételén. A kínai hatóságok már vizsgálják a képeket, amelyek gyanújuk szerint a március 8-án eltűnt gép maradványát mutathatják. A Boeing 777-es malajziai járata Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, fedélzetén 239 emberrel, amikor eltűnt a radarokról.

Az ausztrál tengerbiztonsági hatóság gépei azonban semmit nem találtak a helyszínen. Igaz, mint kiderült, a kínai felvételek még március 18-án készültek.

A gép különös esete kapcsán nem ez az első műholdfelvétel, amelyen az MH370-es járatszámú gépet gyanítják.

Sok a furcsaság

Rutinszerű kommunikációt folytatott a Malaysia Airlines eltűnt Boeing 777-es utasszállító repülőgépének személyzete a légi irányítással, „két furcsaság” kivételével – írta az MTI a The Daily Telegraph szombati száma nyomán.

A tekintélyes brit konzervatív napilap közelebbről nem részletezett forrásokból megszerezte a gép és az irányítás közötti kommunikáció utolsó 54 percének leiratát, és bemutatta repülésbiztonsági szakértőknek.

A szakemberek véleménye szerint a kommunikáció „tökéletesen rutinszerű” volt, két kivétellel. Az első „potenciálisan furcsa” mozzanat helyi idő szerint hajnali 1:07 órakor volt, amikor az első tiszt közölte az irányítással, hogy a gép 35 ezer láb (10 850 méteres) magasságban repült.

A brit lap által kérdezett szakértők szerint ez a közlés felesleges volt, mivel ugyanezt a pilóta hat perccel korábban is jelezte az irányítóknak.

Ráadásul a második, megismételt közlés döntő pillanatban hangzott el, ugyanis éppen 1:07 órakor küldte a Boeing digitális adatközlő rendszere (ACARS) az utolsó automatikus helyzetjelentést a gép állapotáról. A rendszert az ezt követő 30 percben – a jelek szerint szándékosan – valaki működésképtelenné tette.

A másik furcsa mozzanat – amely felvetheti a szándékosság lehetőségét a gép eltűnésével kapcsolatban – a The Daily Telegraph által idézett szakértők szerint az, hogy a kommunikáció megszakadása és a repülőgép ezután észlelt, éles ívű nyugati irányú fordulója éppen akkor történt, amikor a Pekingbe tartó járatot a Kuala Lumpur-i irányítás átadta volna a vietnami Ho Chi Minh-város légiirányítóinak.

A brit lapnak a British Airways légitársaság egy volt pilótája, aki Boeing 777-esekkel repült, azt mondta: ha ő el akarna „lopni” egy repülőt, azt ezen a ponton tenné. Az átadások időszakában ugyanis előfordulhat egy rövid „holttér” a két irányítási szolgálat között, és ez volt az egyetlen olyan pillanat, amikor a malajziai repülőgépet esetleg egyik földi központból sem látták – tette hozzá a volt BA-pilóta.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?