Az építése csak 2018-ban kezdődik, de már szavazást tartanak róla, mármint a színéről – mi az? Nem, nem az M0-s budai szakasza. Nem, nem is a tényleg a reptérre vezető gyorsvasút, sem a budapesti metrók esetleges új szakasza vagy a hódmezővásárhelyi villamos.
Hanem a bécsi ötös metró, a Karlsplatzot az Elterleinplatz-cal összekötő U5. Aminek az első tervei már 1967-ben elkészültek, de végül mindig más vonalon épült metró (az első vonalat 1978-ban adták át). A legutóbbi tervek szerint az U5-nek az átadásakor 15 állomása lesz.
Az új vonal színéről ezen a szájton indult internetes szavazás, ami augusztus 28-a délig tart. A szavazók két színből választhatnak, azt dönthetik el, hogy rózsaszínnel vagy türkizzel jelöljék a térképeken az új vonalat.
Azért ebből a kettőből lehet választani, mert mindkét szín jól illeszkedik a már meglévő vonalakat jelző színrendszerbe, ugyanakkor könnyen megkülönböztethetők tőlük.
A honlapon, ahol szavazni lehet, azzal is megkönnyítik a döntés, hogy előre meg lehet nézni, miként nézne ki a metrótérkép az egyik, illetve másik szín választása esetén. A szavazáson az is eldől, hogy milyen színűek lesznek majd az állomások, illetve az azokat jelző információs táblák.
Az U5 megépítését még 2014 júniusában jelentették be, az építési munkák várhatóan 2018-ban kezdődnek, akkor, amikor befejeződik az 1-es vonal meghosszabbítása (a most 19 állomásos, 14,6 kilométeres vonalhoz még 4,6 kilométert építenek hozzá). Ha minden a tervek szerint halad, az első utasok 2023-ban vehetik birtokba az új vonalat.